۵ فروردین ۱۴۰۳ - 2024 24 Mar
#
#
اخبار اقتصادی بورس

درخواست وزیرنفت عربستان از غیر اوپکی ها

درخواست وزیرنفت عربستان از غیر اوپکی ها
کد: 2084   تاریخ انتشار :۱۲ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۰۳

به گزارش TSEpress  و به نقل از شانا، وزیر نفت عربستان در دیدار با سفیران روسیه و نروژ بر ضرورت ایجاد ثبات در بازارهای نفتی تاکید کرد.

  • علی النعیمی، وزیر نفت عربستان، هفته گذشته با سفرای روسیه و نروژ دیدار کرد و با آنها درباره پایداری قیمتهای نفت در حالیکه قیمت نفت به کمترین حد در ٦ سال گذشته رسید، به گفتگو پرداخت.

    بر اساس گزارش خبرگزاری رسمی عربستان، مقامهای عربستان، نروژ و روسیه بر اهمیت ثبات در بازارهای بین المللی تاکید کردند و خواستار افزایش سرمایه گذاریهای مشترک در حوزه نفت و معدن شدند.

    عربستان در سال ٢٠١٣ بزرگترین تولید کننده نفت جهان بود، در حالیکه در همان سال روسیه دومین تولیدکننده نفت جهان لقب گرفت. در همین حال، نروژ نیز بزرگترین تولیدکننده نفت در اروپای غربی است. روسیه و نروژ عضو سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) نیستند.

    اندی لیپوف، رئیس شرکت لیپوف اویل اسوشیتز، گفت: نروژ و روسیه نگران قیمتهای پائین نفت و تاثیر آن بر اقتصاد داخلیشان هستند، عربستان اعلام کرده که تولید نفت خود را کم نمی کند، اگر به دنبال قیمتهای بالاتر هستید، روی عربستان حساب نکنید.

    مدیرعامل شرکت نفت آرامکو هفته گذشته اعلام کرد که حتی اگر قیمتهای نفت به قدری پائین بیاید که برای همه "کم" باشد و و نیازهای سرمایه گذاری را تهدید کند، عربستان به تنهایی دست به ایجاد توازن در بازار نمی زند.

    در همین حال، مؤسسه انرژی اسپکتز، نیز اعلام کرد که تولید نفت کشورهای خارج از اوپک دلیل اصلی ایجاد مازاد عرضه نفت در بازارهاست. النعیمی، وزیر نفت عربستان بارها از کشورهای بیرون از اوپک درخواست کرده است که تولید نفت خود را تنظیم کنند.

نظرات(0)

شما هم میتوانید اولین نظر خود را ثبت نمایید.


Notice: Undefined variable: user_ID in /home/tsepress/public_html/wp-content/themes/tsepress-theme/comments.php on line 70

Notice: ob_end_flush(): failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/tsepress/public_html/wp-includes/functions.php on line 5219