۱۰ فروردین ۱۴۰۳ - 2024 29 Mar
#
#
اخبار اقتصادی بورس

دو تجربه برای بورسی‌ها

دو تجربه برای بورسی‌ها
کد: 17964   تاریخ انتشار :۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۰۰:۳۳

در حالی که این روزها استقبال به سمت بورس رو به گسترش است بد نیست به دو تجربه در ایالات متحده اشاره کرد؛ تجربه اول بیشتر باید از سوی کم مهارت‌های تازه وارد مد نظر قرار گیرد تا از خرید هیجانی سهام پرهیز کنند و دیگری از سوی سردمداران بورس که هر نوع تقاضایی از سوی شرکت‌ها که می‌تواند پایه‌ای در تقلب با روش‌های حسابداری داشته باشد را به راحتی نپذیرند.
به گزارش TSEpress  به نقل از روزنامه دنیای اقتصاد   بر‌اساس این تئوری اگرچه هر کسی می‌داند آنچه اتفاق می‌افتد به نوعی دور از عقلانیت است، اما می‌توان با خرید سهام و فروش آنها اندکی بعد به کسی که «ساده لوح بزرگ‌تر» نامیده می‌شود پول به‌دست آورد. مادامی که جاهل تمایل دارد تا سهام را از شما خریداری کرده و از این طریق به شما سود برساند، مهم نیست که این سهام چقدر بیشتر از آنچه که باید، ارزش‌گذاری شده‌اند.با توجه به سابقه تاریخی آنچه در این رهگذر اتفاق می‌افتد حباب‌های شکل گرفته از این طریق، در واکنش به اخبار بد شروع به لرزش می‌کنند و مردم کم کم مردد می‌شوند. سپس هر چیزی ناگهان سقوط می‌کند و بسیاری از عوام سرمایه خود را از دست می‌دهند.در این ارتباط دقیقا می‌توان به حباب تکنولوژی اشاره کرد که در مارس سال 2000 در ایالات متحده ترکید و شاخص نزدک (NASDAQ) سهام تکنولوژی 80 درصد سقوط کرد. سقوط دات‌کام، 5‌تریلیون دلار پول سرمایه‌گذاران را نابود کرد و به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین‌ نابودی‌های سرمایه لقب گرفت.مجله فورچون هرساله جایزه‌ای را به خلاق‌ترین شرکت در ایالات متحده اختصاص می‌دهد. انرون (ENRON) از سال 1995 تا 2000 به‌طور متوالی برنده این جایزه بود. درآمدهای سالانه این شرکت به 101 بیلیون دلار رسید. موضوع فعالیت‌های شرکت از کاغذ گرفته تا گاز طبیعی و در مرکز آن الکتریسیته و مشتقات آنها بود. اما بیشتر سود این شرکت از محل اتخاذ روش حسابداری به روز کردن حساب‌ها به‌دست می‌آمد که به این شرکت اجازه می‌داد تا معاملاتی را که درآمد آنها در آینده محقق می‌شود در سود جاری لحاظ کند. همچنین این شرکت شبکه گسترده‌ای از شرکت‌های خارج از ترازنامه اش را خلق و محصولاتش را با بالاترین قیمت به آنها می‌فروخت. در اصل شرکت کالاها را با قیمت‌های دستکاری شده از خود می‌خرید.همه این ترفندها باعث شد تا روند قیمت سهام شرکت صعودی باشد. شیوه حسابداری انرون آنقدر مخرب بود که وقتی ماهیت این تقلب‌ها آشکار شد قیمت سهامش از 90 دلار به صفر رسید.

بازار سرمایه   بورس تهران   

نظرات(0)

شما هم میتوانید اولین نظر خود را ثبت نمایید.


Notice: Undefined variable: user_ID in /home/tsepress/public_html/wp-content/themes/tsepress-theme/comments.php on line 70