۱۰ فروردین ۱۴۰۳ - 2024 29 Mar
#
#
اخبار اقتصادی بورس

راه اندازی ستاره خلیج فارس سرعت گرفت

راه اندازی ستاره خلیج فارس سرعت گرفت
کد: 300   تاریخ انتشار :۷ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۱۷:۵۲

به نقل از شانا:

  • تیم بهره بردار و تحویل گیرنده پالایشگاه میعانات گازی ستاره خلیج فارس به عنوان بزرگترین پالایشگاه بنزین ساز کشور با هدف تسریع در اجرا و بهره برداری از این پروژه تعیین شد.
  • معاون مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی در گفتگو با خبرنگار شانا ضمن بیان این مطلب گفت: این پروژه ملی با ٧٦,٥ درصد پیشرفت پالایشگاهی (تا ٣٠ مهر امسال) در حال اجرا است.شاهرخ خسروانی گفت: اخیرا تغییراتی در بخش مدیریت و مجری این طرح پالایشگاهی انجام شده است که امیدواریم این اقدام روند تکمیل پروژه را افزایش بخشد. وی با بیان این که هم اکنون تیمهای بهره بردار و تحویل گیرنده در این پروژه تعیین شده است، افزود: این گروه هم اکنون در حال استقرار در محل این شرکت هستند. خسروانی با تاکید بر این که منابع مالی این طرح نیز تا سطح قابل قبولی تامین شده است، تصریح کرد: تمام منابع مالی این طرح از منابع داخلی در کشور تامین شده است. او با بیان این که خرید و تامین تجهیزات مورد نیاز این طرح نیز با پیشرفت ٨٠ درصدی در حال انجام است، اظهار کرد: بیش از ٧٠ درصد این تجهیزات از ساخت داخل تامین شده است. معاون مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش اعلام کرد: فاز نخست پالایشگاه میعانات گازی ستاره خلیج فارس در نیمه دوم سال آینده به مدار بهره برداری وارد خواهد شد. به گزارش شانا با بهره برداری کامل از پالایشگاه ستاره خلیج فارس روزانه ٣٦ میلیون لیتر بنزین (عدد اکتان ۹۵) و ۱۴ میلیون لیتر گازوئیل به ظرفیت تولید فرآورده‌های نفتی کشور اضافه ‌شود. چهار میلیون لیتر ال پی جی ( گازمایع)، سه میلیون لیتر سوخت جت و ۱۳۰ تن گوگرد در روز نیز از دیگر محصولات تولیدی این واحد پالایشی است و ظرفیت ذخیره سازی فرآورده‌های نفتی این پالایشگاه در حدود ۱۱ میلیون بشکه خواهد بود. در حال حاضر قرار است فاز نخست این طرح با افزایش ظرفیت بنزین تا ١٢ میلیون لیتر، سال آینده به بهره برداری برسد که این اقدام از واردات بنزین به کشور جلوگیری خواهد کرد.

نظرات(0)

شما هم میتوانید اولین نظر خود را ثبت نمایید.


Notice: Undefined variable: user_ID in /home/tsepress/public_html/wp-content/themes/tsepress-theme/comments.php on line 70