#
#
اخبار اقتصادی بورس

رده بندی کشورهای جهان در حوزه اقتصاد

رده بندی کشورهای جهان در حوزه اقتصاد
کد: 9914   تاریخ انتشار :۲۲ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۱۰

مؤسسه لگاتوم یک سازمان مشاور، حمایت کننده و سیاست گذار مستقل است که با گروهی از شرکت های تحت نظارت خود در لندن فعالیت می کند.

به گزارش  TSEpress  و به نقل از اقتصاد ایرانی  مطالعات این مؤسسه پیرامون برخی مؤلفه های رفاه در گستره بین الملل و نیز مقوله ی آزادی انسانی است.

این مؤسسه همه ساله برخی مؤلفه های رفاهی ۱۴۲ کشور جهان را بررسی و رتبه بندی می نماید. در بخش قبل وضعیت و رتیه ­یندی کارآفرینی کشورها را بررسی نمودیم و در این بخش وضعیت اقتصادی آنها را مطالعه می کنیم.

در این گزارش آمده است: بنیاد های یک اقتصاد سالم و پایدار درآمد سرانه را افزایش می دهد و موجب گسترش رفاه عمومی می­­گردد.

برای بررسی شاخص های فرعی حوزه اقتصاد در بین کشورها از چهار حوزه کلیدی استفاده شده است: 1- سیاست های کلان اقتصادی، 2- میزان رضایتمندی و چشم­داشت های اقتصادی، 3- زیربناهای رشد اقتصادی و 4- میزان بهره وری بخش مالی.

جهت شناخت دقیقتر حوزه اقتصاد کشورها 15 شاخصه­ی اقتصادی مورد بررسی قرار گرفته است.

در جدول زیر مولفه های اقتصادی در حوزه درآمدی و پولی ارائه می­شود:

در ادامه مؤلفه های اقتصادی در حوزه رفاه و زندگی مطلوب را خواهیم دید:

اما ده کشور نخستی که به تعبیر مؤسسه لگاتوم از مناسب­ترین اوضاع اقتصادی برخوردارند عبارتند از سوئیس، سنگاپور، نروژ، سوئد، کانادا، چین ، ژاپن، آلمان، کره جنوبی، امارات و ده کشور انتهای رده هائیتی، سوریه، سودان، مالاوی، یمن، افغانستان، بروندی، گینه، سیرالئون، لیبریا.

در این گزارش آمده: چین با وجود آنکه در حوزه آزادی شخصی در رده 117 قرار دارد اما از جنبه اقتصادی به رده 6 رسیده است. آمریکا نیز به نسبت سال 2013 هفت پله صعود نموده و به رتبه 17 رسیده است.

کشور روسیه که از متحدان استراتژیک ایران محسوب می­شود در رتبه­ی 68 جای گرفته است. بعلاوه ونزوئلا رتبه 104، هند 102 را داراست.

اما وضعیت برخی از همسایگان کشورمان: عراق 109 افغانستان 138، پاکستان 107، ارمنستان 129، آذربایجان 79.

ترکیه که از رقبای منطقه­ای ایران محسوب می ­شود در رتبه­ی 86 قرار دارد. همچنین، ینج کشور نخست مسلمان در حوزه­ی اقتصاد عبارتند از امارات 10، کویت 16، مالزی 20، عربستان 24، اندونزی42.

کشور ایران در این رده بندی، 107 ام است.

نظرات(0)

شما هم میتوانید اولین نظر خود را ثبت نمایید.

#
#
#
#
آخرین اخبار
پورشه هشدار داد
۳ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۰۷:۵۷
تپسی همچنان در مسیر صعودی!
۳ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۰۷:۵۵
طلای جهانی پشت چراغ قرمز
۳ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۰۷:۵۳
اخبار بیشتر