#
#
اخبار اقتصادی بورس

رشد ۶۸ درصدی بودجه حمل ونقل ریلی در سال ۹۶

رشد ۶۸ درصدی بودجه حمل ونقل ریلی در سال ۹۶
کد: 23179   تاریخ انتشار :۱۵ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۱۳:۵۵

 در لایحه ۹۶ تغییرات جدی در حوزه حمل و نقل داشته‌ایم که شامل رشد ۶۸ درصدی منابع بخش ریلی در لایحه بودجه ۹۶ نسبت به بودجه ۹۵ و کاهش ۲۳ درصدی منابع بخش جاده‌ای نسبت به بودجه ۹۵ است، اما در کل ۵ درصد در بخش منابع رشد داشته‌ایم.

معاون وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: اولین سند توسعه حمل و نقل کشور و طرح جامع حمل و نقل انتشار یافت. این سند دو هفته قبل به تصویب شورای راهبردی رسید و پلان کامل آن توسط وزیر راه و شهرسازی روز گذشته امضاء شد. امینی ادامه داد:‌ در لایحه بودجه ۹۶ پیوست یک کل بودجه سهم تملک دارایی سرمایه‌ای وزارت راه و شهرسازی ۸۱۰۰ میلیارد تومان منابع است.

معاون برنامه‌ریزی و مدیریت منابع وزارت راه و شهرسازی گفت: پیش‌بینی شده است ۱۹۰ هزار میلیارد تومان منابع مالی به حمل و نقل تزریق شود که ۷۷ هزار میلیارد تومان سهم منابع عمومی به قیمت سال ۹۳ است. وی بیان کرد: از ۸ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان بودجه عمرانی ۷ هزار و ۴۰۰ میلیارد  تومان در بخش حمل و نقل است.

معاون برنامه‌ریزی و مدیریت منابع وزارت راه و شهرسازی ادامه داد: در بخش حمل و نقل در لایحه بودجه سال آینده ۲۴۶ طرح جاده‌ای داریم که ۳۶ هزار و ۷۰ میلیارد تومان اعتبار در لایحه بودجه به آن اختصاص یافته است. وی ادامه داد: همچنین ۴۸ طرح ریلی داریم که ۳۵ هزار و ۸۰ میلیارد تومان اعتبار در لایحه بودجه ۹۶، به ان اختصاص یافت.

 امینی بیان کرد: ۸ طرح حمل و نقل هوایی هم داریم که ۱۸ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان در لایحه بودجه ۹۶ به آن اختصاص یافته است و برای سایر پروژه‌ها ۵۲ هزار میلیارد تومان در نظر گرفته‌ایم.معاون برنامه‌ریزی و مدیریت منابع وزارت راه و شهرسازی گفت:‌در لایحه بودجه ۹۶ در بخش مسکن ۱۳ برنامه و ۱۰۱ طرح داریم که ۷۳۷ میلیارد تومان منابع برای آن پیش‌بینی شده است.

وی ادامه داد: در لایحه ۹۶ تغییرات جدی در حوزه حمل و نقل داشته‌ایم که شامل رشد ۶۸ درصدی منابع بخش ریلی در لایحه بودجه ۹۶ نسبت به بودجه ۹۵ و کاهش ۲۳ درصدی منابع بخش جاده‌ای نسبت به بودجه ۹۵ است، اما در کل ۵ درصد در بخش منابع رشد داشته‌ایم. امینی گفت:‌در حوزه مسکن و شهرسازی هم ۳۶ درصد کاهش اعتبارات نسبت به سال ۹۵ داشته‌ایم.

download

عضویت کانال اخبار بورس اوراق بهادار تهران (Tse Press) در تلگرام

. منبع : فارس  

حمل و نقل ریلی   

نظرات(0)

شما هم میتوانید اولین نظر خود را ثبت نمایید.

#
#
#
#
آخرین اخبار
پورشه هشدار داد
۳ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۰۷:۵۷
تپسی همچنان در مسیر صعودی!
۳ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۰۷:۵۵
طلای جهانی پشت چراغ قرمز
۳ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۰۷:۵۳
اخبار بیشتر