۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ - 2024 26 Apr
#
#
اخبار اقتصادی بورس

رنو قطب سوم خودروسازی ایران می شود

رنو قطب سوم خودروسازی ایران می شود
کد: 27411   تاریخ انتشار :۲۳ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۱۴

خواست دولت و وزارت صنعت، معدن و تجارت حضور یک برند فرانسوی به عنوان قطب سوم است و شاید بتوان این طور گفت که قرارداد تولید محصول رنو در ایران و بدون حضور ایران خودرو و سایپا به همین دلیل نهایی شد.

به گزارش TSEpress علی شکوهی مدیر بازاریابی آرین موتور در گفت وگو با خبرنگار پرشین خودرو، در مورد ورود قطب سوم خودرو به ایران و شانس برندهای مختلف برای قرار گرفتن در این جایگاه گفت: گرایش دولت و وزارت صنعت به سوی فرانسوی ها است و این روند از وزارت صنعت دولت قبل آغاز شده بود.

وی ادامه داد: رنو قرار گذاشته است تا اواخر سال ۹۷ تولید در ایران را آغاز کند و بی شک تمرکز دولت برای قطب سوم هم بر اساس همکاری با یکی از شرکت های فرانسوی خواهد بود.

مدیر بازاریابی آرین موتور، شراکت ایران خودرو و سایپا با پژو وسیتروئن را مورد توجه قرار داد و افزود: این دو شرکت به قطب سوم تبدیل نمی شوند زیرا قرارداد همکاری مشخصی داشته و نیازی به قطب شدن ندارند اما رنو بی شک اهداف دیگری را از تولید مستقل در ایران دنبال می کند که قطب سوم شدن شاید یکی از آن اهداف باشد.

وی تصریح کرد: رنو در قرارداد خود تاکید کرده است که در فاز اول سیمبل و داسترا را در ایران مونتاژ و در بازار های صادراتی خود عرضه کند و این می تواند راهی برای تبدیل شدن ایران به عنوان هاب منطقه ای تولید و عرضه خودروهای رنو باشد.

شکوهی در مورد سایر برندهای علاقه مند به حضور در بازار ایران گفت: سئات، فولکس واگن، میتسوبیشی و برخی دیگر از برندهای معتبر آسیایی و اروپایی می توانند در ایران دست به تولید بزنند و این علاقه در ایشان وجود دارد اما شرایط سرمایه گذاری باید برای این شرکت ها فراهم شود تا آنها به این مهم ورود کنند.

وی تاکید کرد: با شرایط فعلی و به دلیل نبود ثبات قوانین، هیچ برند معتبری برای سرمایه گذاری در داخل ایران پیش قدم نخواهد شد زیرا هر سرمایه گذاری به دنبال کسب ارزش افزوده است و علاقه ای به ضرر کردن ندارد.

رنو   

نظرات(0)

شما هم میتوانید اولین نظر خود را ثبت نمایید.