۵ فروردین ۱۴۰۳ - 2024 24 Mar
#
#
اخبار اقتصادی بورس

رونق صادارت عامل اصلی گرانی آهن است

رونق صادارت عامل اصلی گرانی آهن است
کد: 26087   تاریخ انتشار :۲۲ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۰۶:۲۲

محمد آزاد گفت: در حال حاضر بازار صادراتی رونق دارد و هر چند ماه شاهد افزایش قیمت‌ها هستیم. تولید کننده نیز ترجیح می دهد کالای خود را صادر کند تا ارز دریافت کند.

رئیس اتحادیه فروشندگان آهن، فولاد و فلزات در خصوص افزایش ۴۰ درصدی قیمت فولاد گفت: به دلیل افزایش قیمت مواد اولیه همچون گنداله، کنستانتره وآهن اسفنجی شاهد افزایش قیمت ها بوده ایم.محمد آزاد در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا، ادامه داد: قیمت شمش نیز به تاثیر از این افزایش قیمت ۴۰ درصد افزایش پیدا کرد و به طبع آن قیمت میلگرد و فولاد نیز بالا رفته است و در نهایت شاهد افزایش ۴۰ درصدی مصنوعات آهنی هستیم.

وی در خصوص علل این افزایش قیمت گفت: وقتی در ساخت و ساز رکود وجود دارد و خریداری برای آهن آلات نیست تولید کننده مجبور است کار خود را تعطیل کند اما وزارت صنعت مخالف تعطیلی واحدهای تولیدی است به همین سبب به آنها اجازه صادرات می دهد. آزاد ادامه داد: در حال حاضر بازار صادراتی رونق دارد و هر چند ماه شاهد افزایش قیمت‌ها هستیم. تولید کننده نیز ترجیح می دهد کالای خود را صادر کند تا ارز دریافت کند. از طرفی اگر دوباره رونق در بازار داخل حاکم شود توان واحدهای تولیدی ما بیش از مصرف داخلی است.

آزاد در خصوص تاثیر گذاری این افزایش قیمت در ساخت و ساز گفت: سازندگان داخلی به سبب رکود این افزایش قیمت را لحاظ نمی کنند و اگر دولت بخواهد می‌تواند با جلوگیری از صادرات قیمت را در داخل کنترل کند.

آهن   

نظرات(0)

شما هم میتوانید اولین نظر خود را ثبت نمایید.


Notice: Undefined variable: user_ID in /home/tsepress/public_html/wp-content/themes/tsepress-theme/comments.php on line 70

Notice: ob_end_flush(): failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/tsepress/public_html/wp-includes/functions.php on line 5219