۹ فروردین ۱۴۰۳ - 2024 28 Mar
#
#
اخبار اقتصادی بورس

رویترز: صدور مجوز دولت آمریکا برای فروش بوئینگ و ایرباس به ایران تا ۲هفته آینده

رویترز: صدور مجوز دولت آمریکا برای فروش بوئینگ و ایرباس به ایران تا ۲هفته آینده
کد: 20009   تاریخ انتشار :۲۹ شهریور ۱۳۹۵ ساعت ۰۵:۵۱

رویترز: یک مقام ارشد ایرانی گفت، به تهران گفته شده که آمریکا مجوز صادراتی لازم برای تسهیل فروش جت های بوئینگ و ایرباس و هواپیماهای توربوپراپ ای تی آر اروپایی را طی هفته های آینده صادر خواهد کرد.

  به گزارش TSEpress  و به نقل از رویترز،قائم مقام وزیر راه و شهرسازی گفت: «امروز ما انتظار داریم (مجوز دولت آمریکا) برای فروش بوئینگ، ایرباس و ای تی آر به ایران تا پایان ماه سپتامبر(کمتر از ۲ هفته دیگر) صادر شود.» اصغر فخریه کاشان، قائم مقام وزیر راه و شهرسازی ایران گفت، انتظار می رفت مجوز لازم تا پایان ماه اوت صادر شود، اما این امر به پایان ماه سپتامبر موکول شده است. وی در نشست تامین مالی صنعت هوانوردی ایران در تهران گفت: «امروز ما انتظار داریم (مجوز دولت آمریکا) برای بوئینگ، ایرباس و ای تی آر تا پایان ماه سپتامبر(کمتر از 2 هفته دیگر) صادر شود.» خزانه داری آمریکا می تواند مانع از فروش هواپیماهای مسافربری و از جمله هواپیماهای غیرآمریکایی که بخش قابل توجهی از آنها ساخت شرکت های آمریکایی است به ایران شود. وی افزود، کوتاهی در صدور مجوز لازم از سوی دولت آمریکا به منزله نقض توافق هسته ای بین تهران و قدرت های جهانی خواهد بود. یک مقام ارشد ایرانی گفته، شرکت ایران ایر در عین حال به دنبال خرید هواپیماهای دست دوم یا اجاره هواپیما با خدمه از شرکت های دیگر برای تامین ضروری ترین نیازهای خود است. فخریه کاشان تاکید کرد: «جدیدترین پیش بینی ما این است که تا پایان سال شمسی جاری قطعا ما شاهد ورود تعدادی از هواپیماهای بوئینگ و ایرباس به کشور خواهیم بود.» این مقام ایرانی افزود، ایران موافقتنامه ای با یک شرکت لیزینگ هواپیما به ارزش 10 میلیارد دلار برای تامین مالی قرارداد با ایرباس دارد و این موافقتنامه در طی چند روز آینده امضا خواهد شد. وی نام این شرکت لیزینگ را افشا نکرده و نگفته که این شرکت متعلق به کدام کشور است. فخریه کاشان گفت، ارزش قرارداد منعقده بین ایران و بوئینگ هنوز نهایی نشده و مذاکرات در خصوص تامین مالی نیز هنوز در جریان است. .

ما را در تلگرام همراهی کنید :  https://telegram.me/tsepress

. تسنیم

برجام   

نظرات(0)

شما هم میتوانید اولین نظر خود را ثبت نمایید.


Notice: Undefined variable: user_ID in /home/tsepress/public_html/wp-content/themes/tsepress-theme/comments.php on line 70