۶ فروردین ۱۴۰۳ - 2024 25 Mar
#
#
اخبار اقتصادی بورس

رویترز: پایان سلطنت معمار تغییر سیاست 2014 اوپک

رویترز: پایان سلطنت معمار تغییر سیاست 2014 اوپک
کد: 18080   تاریخ انتشار :۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۰۶:۱۵

علی‌النعیمی وزیر نفت عربستان سعودی، معمار تغییر سیاست سال 2014 اوپک، جای خود را به خالد الفلیح می‌دهد.

  به گزارش  TSEpress  و به نقل از رویترز، عربستان سعودی، بزرگترین صادرکننده نفت دنیا، خالد الفلیح رئیس غول نفتی آرامکو را به عنوان وزیر انرژی جدید این کشور جایگزین علی النعیمی‌ای کرد که از سال 1995 بر این جایگاه تکیه زده بود.
البته بعید به نظر می‌رسد، این تغییر، سیاست‌های نفتی عربستان سعودی را عوض کند. سیاست‌هایی که به میزان زیادی توسط معاون ولیعهد عربستان، محمد بن سلمان، دستکاری شده و بر اساس توصیه‌های تکنوکرات‌های ارشد بوده است.
از سال 2014، عربستان استراتژی جدیدی در اوپک به کار گرفت که در آن به جای کاهش تولید برای حمایت از قیمت نفت، از سهم بازار دفاع کرد. ریاض معتقد است که نفت ارزان به تنهایی می‌تواند از طریق تحریک تقاضا و تعطیلی تولیدکننده‌های پرهزینه، بازار را به تعادل برساند.
بر اساس اعلام تحلیلگران، انتصاب فلیح، به عنوان بخشی از تحول اقتصادی عربستان، به نظر تنها به تقویت استراتژی عربستان کمک کرده و تغییری در تفکر این کشور ایجاد نخواهد کرد.
ریچارد مالینسون، تحلیلگر ارشد انرژی اسپکتز اعلام کرد: «سیاست نفتی، سیاست شخصی نعیمی نبوده است، این سیاست پادشاهی است. فلیح به شدت معتقد است که بازار در کنار قیمت نفت باید به یک تعادل برسد.»
در حکم سلطنتی که توسط رسانه دولتی اعلام شد آمده است، وزارت نفت به وزارت انرژی،‌صنعت و منابع معدنی تغییرنام می‌یابد و فلیح با کناره‌گیری از پست دیگر خود ( وزیر سلامت) جایگزین النعیمی خواهد شد. در این حکم آمده است، وزارت برق نیز با پرتفوی انرژی ادغام خواهد شد.
سداد الحسینی، مشاور انرژی عربستانی در این خصوص اعلام کرد: «‌انتصاب فلیح از مدت‌ها پیش قابل‌ پیش‌بینی بود. او تجربه اجرایی و صنعتی بسیار خوبی برای سازمان‌دهی مجدد بخش‌های انرژی و برق کشور دارد.»
.

نفت   

نظرات(0)

شما هم میتوانید اولین نظر خود را ثبت نمایید.


Notice: Undefined variable: user_ID in /home/tsepress/public_html/wp-content/themes/tsepress-theme/comments.php on line 70

Notice: ob_end_flush(): failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/tsepress/public_html/wp-includes/functions.php on line 5219