۱۰ فروردین ۱۴۰۳ - 2024 29 Mar
#
#
اخبار اقتصادی بورس

سرمایه گذاری٦.٢میلیارد یورویی ایتالیا و ایران در صنایع معدنی

سرمایه گذاری٦.٢میلیارد یورویی ایتالیا و ایران در صنایع معدنی
کد: 17546   تاریخ انتشار :۲۳ فروردین ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۱۸

پیش بینی می شود شركت معدنی و فلزی ایران و ایتالیا در بخشی از سرمایه گذاری 1.73 میلیارد یورویی مربوط به طرح زنجیره آلومینیوم مشاركت كند كه در این حوزه كارها از سوی ایمیدرو سازماندهی و هدایت می شود؛ در واقع ثبت شركت مشترك و سرمایه گذاری مستقیم خارجی در این بخش(فلزی و غیرفلزی) صورت می گیرد.

  به گزارش  TSEpress  امیر خرمی شاد روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی ایرنا افزود: تاسیس شركت مشترك میان سازمان ایمیدرو و شركت دانیلی (DANIELI) در ایران كه 60 درصد سهام مربوط به طرف ایتالیایی و 40 درصد مربوط به ایمیدرو است، در سفر سال گذشته به این كشور تفاهم شد. به گفته معاون برنامه ریزی و توانمندسازی ایمیدرو، این شركت كه با نام معدنی و فلزی ایران وایتالیا ثبت شده و كارهایش در حال انجام است، از مرحله كنسانتره، گندله و آهن اسفنجی به ظرفیت 6.5 میلیون تن كار را دنبال خواهد كرد. وی تصریح كرد: گزارش كار فعالیت شركت یاد شده كه نهایی شود، مطالعه فنی ومالی آن انجام و سرمایه گذاری با توجه به ظرفیت آن آغاز می شود. خرمی شاد، تفاهم همكاری با شركت های ایتالیایی «دانیلی و فاتا» را برای اجرای طرح های زنجیره آلومینیوم تا مرحله شمش با ظرفیت 350هزار تن و نیز صنایع جانبی آن شامل بیلیت، سیم و كابل، فویل، ورق قوطی و ورق آلومینیومی خودرو در مجموع مبلغ 1.73 میلیارد یورو و به همراه ساخت نیروگاه برق 900 مگاواتی مربوط به این مجموعه از دیگر برنامه های تهران و رم در حوزه عملكردی ایمیدرو برشمرد. . معاون ایمیدرو تاكید كرد: طرح های یاد شده در مسیر گسترش فعالیت در چارچوب اقتصاد مقاومتی صورت می گیرد و انتظار می رود اسناد مربوط به این همكاری در ماه جاری و یا اردیبهشت ماه، تكمیل و فعالیت آغاز شود. وی گفت: سپیش بینی می شود شركت معدنی و فلزی ایران و ایتالیا در بخشی از سرمایه گذاری 1.73 میلیارد یورویی مربوط به طرح زنجیره آلومینیوم مشاركت كند كه در این حوزه كارها از سوی ایمیدرو سازماندهی و هدایت می شود؛ در واقع ثبت شركت مشترك و سرمایه گذاری مستقیم خارجی در این بخش(فلزی و غیرفلزی) صورت می گیرد. . خرمی شاد خاطرنشان ساخت: ایران و ایتالیا در سفر ال گذشته رئیس جمهوری اسلامی ایران در زمینه های یاد شده توافق مقدماتی داشتند و اكنون در سفر هیات ایتالیایی به تهران این توافق ها كامل خواهد شد و وارد مرحله اجرایی می شود. وی اضافه كرد: برخی فاینانس ها كه مورد تفاهم با شركت اس.ام.اس اینسه (SMS INNSE) و فولاد مباركه برای توسعه فولاد هرمزگان صورت گرفته، در واقع از پوشش بیمه ساچه ایتالیا برخوردار است. خرمی شاد یادآورشد: توسعه نورد گرم فولاد مباركه، ریخته گری و نورد فولاد سپید دشت (چهارمحال وبختیاری) و توسعه فولاد هرمزگان به همراه طرح تولید لوله های فولادی بدون درز به ارزش كل یك میلیارد یورو پیش بینی شده است. سفر روحانی به كشورهای ایتالیا و فرانسه در صدر یك هیات بلندپایه از پنجم تا نهم بهمن ماه پارسال به طول انجامید و به امضای 17 قرارداد به ارزش بیش از 17 میلیارد یورو منجر شد. همچنین هیات 310 نفره ایتالیا 19 بهمن سال گذشته وارد تهران شد و نشست هایی با طرف های تجاری و مسئولان اقتصادی كشور برگزار كردند. ارزش صادرات ایتالیا به ایران سال 2015 میلادی حدود یك میلیارد یورو اعلام شد.

اقتصاد ایران   برجام   

نظرات(0)

شما هم میتوانید اولین نظر خود را ثبت نمایید.


Notice: Undefined variable: user_ID in /home/tsepress/public_html/wp-content/themes/tsepress-theme/comments.php on line 70