#
#
اخبار اقتصادی بورس

سقوط خطرناک جریان تجارت جهانی

سقوط خطرناک جریان تجارت جهانی
کد: 11282   تاریخ انتشار :۱۹ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۳۷

به گزارش TSEpress  به نقل ازصدای اقتصاد سازمان همکاری و توسعه اقتصادی در گزارشی که امروز منتشر کرده، اعلام کرده است که جریان تجارت جهانی به حد خطرناکی سقوط کرده؛ شاخصها به نقطه‌ای سقوط کرده که سطح معمول رکود جهانی از آن جا شروع می‌شود.

به گزارش خبرگزاری رویترز، سازمان همکاری و توسعه اقتصادی با وجود این که چین و برخی از کشورهای دیگر باید به سطحی بالاتر در سال 2016 برسند، هشدار خود را به طور عمومی درباره کاهش سطح تجارت جهانی اظهار کرده است.

سازمان همکاری و توسعه اقتصادی که دفتر مرکزی آن در پاریس قرار دارد و یک مرکز تحقیقاتی است که به وسیله کشورهای ثروتمند بنیان گذاشته شده، پیش‌بینی خود از رشد اقتصادی جهان در سال 2015 را از 3 درصد که در ماه سپتامبر اعلام کرده بود،‌ به 2.9 درصد کاهش داده است.

در نوامبر سال گذشته این سازمان تخمین زده بود که رشد اقتصادی جهان در سال 2015 به اندازه 3.7 درصد باشد و چند بار این پیش‌بینی را اصلاح کرده است.

این سازمان گفته است که بنابراین فدرال رزرو باید افزایش نرخ بهره را که برای اولین بار بعد از رکود اقتصادی جهانی در نظر دارد اجرایی کند، هر چه زودتر به انجام برساند تا با این کار،‌ اقتصاد در آمریکا و اروپا شکوفا شود؛ با وجود این که منشا رکود اقتصادی در بازارهای نوظهور و چین تشخیص داده شده است.

سازمان همکاری و توسعه اقتصادی گفته است که امکان دارد تجارت جهانی در امسال تنها 2 درصد رشد داشته باشد و این سطحی پایین از رشد تجارت است که در زمانهایی که جهان دچار رکود بوده، وجود داشته است. در پنج دهه گذشته، تنها در سالهای 1975، 83-1982، 2001 و 2009، میزان رشد سالانه تجارت جهانی تنها این حد پایین بوده است.

نظرات(0)

شما هم میتوانید اولین نظر خود را ثبت نمایید.

#
#
#
#
آخرین اخبار
پورشه هشدار داد
۳ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۰۷:۵۷
تپسی همچنان در مسیر صعودی!
۳ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۰۷:۵۵
طلای جهانی پشت چراغ قرمز
۳ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۰۷:۵۳
اخبار بیشتر