۳۱ فروردین ۱۴۰۳ - 2024 19 Apr
#
#
اخبار اقتصادی بورس

سهام عدالت به وراث هم می رسد

سهام عدالت به وراث هم می رسد
کد: 19334   تاریخ انتشار :۱۹ مرداد ۱۳۹۵ ساعت ۰۵:۰۱

به گزارش TSEpress و به نقل از خبرگزاری صدا و سیما ، اسماعیل مختاری دولت آبادی مدیرکل دفتر امور سهام عدالت سازمان خصوصی‌سازی در مصاحبه با رادیو اقتصاد اظهار داشت: طبق قوانین موجود این سهام به وراث هم می رسد مگر اینکه در آینده قانون آن تغییر کند.

وی افزود: تاکنون 49 میلیون و 130 هزار نفر مشمول قطعی سهام عدالت شدند و 18 هزار میلیارد تومان از محل سود سهام به عنوان بخشی از قیمت سهام عدالت به خزانه واریز شده است و از محل سود امسال و باقیمانده سال های گذشته برآورد می شود 5 تا 6 هزار میلیارد تومان سود سهام به خزانه واریز شود.
مختاری دولت آبادی؟؟ گفت: سهم هر یک از مشمولان از سهام عدالت یک میلیون تومان است که دو دهک پایین جمعیتی در سایه عنایات مقام معظم رهبری از تخفیف 50 درصدی بهره مند شده اند.
وی افزود: حدود 60 شرکت در سبد سهام عدالت قرار دارد و در مجموع تا پایان سال پیش بینی می شود حدود 30 هزار میلیارد تومان سود سهام عدالت به خزانه واریز شود که متناسب با آن می توان برای آزادسازی سهام عدالت اقدام کرد. مدیرکل دفتر امور سهام عدالت سازمان خصوصی‌سازی گفت: اگر سهام عدالت هر فرد را یک میلیون تومان درنظر بگیریم و با این سود پرداخت شده حدود 500 هزار تومان آن ادا شده باشد این سهامدار می تواند بقیه را نیز نقدی پرداخت کند تا همه سهام وی آزاد شود و یا اینکه منتظر باشد تا همه پول آن پرداخت شود. مختاری دولت آبادی گفت: در لایحه ای که دولت برای ساماندهی امور سهام عدالت به مجلس داده است اگر ظرفیت جدیدی ایجاد شود و مجلس تصویب کند می توانیم در صورت تامین منابع برای ثبت نام جامانده ها و بازمانده ها و همچنین افراد کم درآمد اقدام کنیم. وی تصریح کرد: در حال حاضر حتی برای یک نفر هم ظرفیت ثبت نام وجود ندارد و تاکنون در 18 گروه برای توزیع سهام عدالت ثبت نام کردیم.

سهام عدالت   

نظرات(0)

شما هم میتوانید اولین نظر خود را ثبت نمایید.


Notice: Undefined variable: user_ID in /home/tsepress/public_html/wp-content/themes/tsepress-theme/comments.php on line 70