۱۰ فروردین ۱۴۰۳ - 2024 29 Mar
#
#
اخبار اقتصادی بورس

سوءمدیریت در شستا و هلدینگ‌های آن باعث هدررفت منابع شد

سوءمدیریت در شستا و هلدینگ‌های آن باعث هدررفت منابع شد
کد: 8126   تاریخ انتشار :۹ شهریور ۱۳۹۴ ساعت ۰۵:۵۰

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا) از فرصت و منابعی که در اختیار داشته و دارد نتوانست استفاده کند، گفت: بخش عمده‌ای از هدر رفت منابع و از دست رفتن فرصت در شستا به دلیل ضعف‎هایی از جمله سوء مدیریت بوده است.

  به گزارش TSEpress   ابوذرندیمی درگفت و‌گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، درمورد تغییرات در مدیریت شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا) و حفظ منابع کارگران و مستمری بگیران، گفت: شرکت شستا عهده دار منابعی است که دراختیار سازمان تامین اجتماعی و مستمری بگیران بوده که تحت عنوان انتقال دیون و مانند آن در اختیار این مجموعه (شستا) قرار گرفته است.

نماینده مردم لاهیجان درمجلس شورای اسلامی اظهار داشت: باید قبول کنیم که در رابطه با موضوع تولیت نسبت به دیگری،مسولیت سازمان تامین اجتماعی فراتر از انتظار است،زیرا بخش عمده‌ای از منابع در حقیقت ثمره کارکرد همه مستمری بگیران کشور است  و کسورات حقوق آنها باعث تامین این منابع شده است.

وی افزود: اگر شرکت‌های خوب و سودده هم تقدیم آنها شده،با نگاه حفظ منابع از یک سو و برگشت منابع از سوی دیگر تعریف شده است و نباید رویکردی را شاهد باشیم که باعث از بیت رفتن این منابع شود.

ندیمی با بیان اینکه همه مجموعه‌های ناظر در این زمینه ازجمله مجلس مسولیت همکاری و نظارت دارند، بیان کرد: واقعیت این است که شرکت سرمایه گذاری شستا از فرصت و منابعی که دارد نتوانسته استفاده کند.

به گفته وی، بخش عمده‌ای از هدررفت منابع و از دست رفتن فرصت در شستا به دلیل ضعف‎هایی از جمله سوء مدیریت بوده است که در درون شستا وجود داشته و عمدتا هم انتصاب‌ها به صورت خصوصیتی شکل گرفته که با چنین رویکردی طبیعی است که نظارت مجلس قابل اعمال و توسیع است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به هلدینگ‌های شرکت شستا، گفت: هر شرکتی نیازمند بازبینی است و هر مدیرنسبت امکان و فرصتی که داشته و تامین و تجهیز منابعی که انجام داده  باید برعملکرد وی نظارت و قضاوت و تغییرات انجام شود.

نظرات(0)

شما هم میتوانید اولین نظر خود را ثبت نمایید.


Notice: Undefined variable: user_ID in /home/tsepress/public_html/wp-content/themes/tsepress-theme/comments.php on line 70