۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - 2024 20 Apr
#
#
اخبار اقتصادی بورس

سیف: آغاز همکاری ۳بانک بزرگ اروپایی با ایران؛ بیش از ۵۸۰۰ ال‌سی باز شد

سیف: آغاز همکاری ۳بانک بزرگ اروپایی با ایران؛ بیش از ۵۸۰۰ ال‌سی باز شد
کد: 19161   تاریخ انتشار :۴ مرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۴:۰۹

رئیس کل بانک مرکزی با اعلام اینکه ۵ هزار و ۸۶۳ ال سی باز شده است، گفت: ۳ بانک بزرگ اروپایی کار با ایران را شروع کرده و بانک های بزرگی مثل آلمان از کار با ایران استقبال می‌کنند.

    به گزارش  TSEpress  و به نقل از مهر،  ولی الله سیف بعد از ظهر دوشنبه در جلسه شورای اداری آذربایجان غربی با بیان اینکه سال ۹۵ سالی با ویژگی‌های منحصر به فرد است، اظهارداشت: اقتصاد ایران در حال حاضر در شرایط ثبات قرار دارد، نرخ ارز از روند طبیعی برخوردار است. وی با بیان اینکه هم اکنون مدیریت ارز در کشور شناور بوده و آرامش به وجود آمده است، افزود: دولت یازدهم از روزهای آغازین کار خود نگاه ویژه به ساماندهی اقتصاد کشور داشته است. سیف با بیان اینکه بررسی‌ها نشان می‌دهد که ساختار نامتعادل در نظام بانکی کشور وجود دارد عنوان کرد: در رابطه نرخ تورمی باید به تناسب با کاهش این نرخ، نرخ سود بانکی نیز کاهش یابد که این اتفاق نیافتاده است. رئیس بانک مرکزی با اعلام اینکه قوه قضائیه همکاریهای خوبی در رابطه با پرونده‌های بانکی داشته چرا که مجتمعی ویژه رسیدگی به پرونده‌های بانکی در تهران تشکیل شده است، ادامه داد: بر اساس آمار ۷ هزار و ۵۰۰ واحد کوچک نیاز به سرمایه در گردش دارد که پرداخت تسهیلات به آنها در اولویت نظام بانکی کشور قرار گرفته است. سیف با اشاره به برخی ویژگی‌های مثبت بنگاههای کوچک اقتصادی گفت: ریسک اعطای تسهیلات به این واحدها کمتر است و این توانایی در آنها وجود دارد که با سرعت بیشتری می‌توانند خود را به روز کنند. رئیس کل بانک مرکزی بیان کرد: هدف اصلی در سال ۹۵ رشد تولید است بنابراین در سه ماهه نخست سال نسبت به سه ماهه نخست سال گذشته کل تسهیلات ۴۴ درصد رشد داشته است که رشد بخش کشاورزی ۷۰ درصد بوده است. وی تصریح کرد: با نگاهی به رشد اقتصادی سالهای گذشته و برق مصرفی در می‌یابیم که امسال با رشد اقتصادی ۶ درصد، برق بیشتری نسبت به سال ۹۳ که در آن سال نیز رشد اقتصادی ۳ درصد وجود داشت مصرف شده است و این حاکی از به حرکت درآمدن واحدهای صنعتی است. سیف گفت: امسال ۴۷۲ رابطه کارگزاری بین بانکی ایجاد شده و ۵ هزار و ۸۶۳ ال سی باز شده است ۳ بانک بزرگ اروپایی کار با ایران را شروع کرده و بانک های بزرگی مثل آلمان از کار با ایران استقبال می‌کنند و اینها نشان از روند رو به بهبود وضعیت کشور در حوزه اقتصادی و سیاسی است. رئیس کل بانک مرکزی افزود: بر اساس آمار تسهیلات بانکی در بخش صنعت و معدن ۳۰ و نیم درصد، بازرگانی ۱۲ درصد، مسکن ۸ درصد، حمل و نقل ۱ درصد، خدمات عمومی ۲۰ درصد، بهداشت ۱.۶ درصد و واسطه‌گری ۱۳ درصد رشد داشته است. سیف گفت: امسال ۴۷۲ رابطه کارگزاری بین بانکی ایجاد شده و ۵ هزار و ۸۶۳ ال سی باز شده است ۳ بانک بزرگ اروپایی کار با ایران را شروع کرده و بانک‌های بزرگی مثل آلمان از کار با ایران استقبال می‌کنند و اینها نشان از روند رو به بهبود وضعیت کشور در حوزه اقتصادی و سیاسی است. رئیس کل بانک مرکزی افزود: بر اساس آمار تسهیلات بانکی در بخش صنعت و معدن ۳۰ و نیم درصد، بازرگانی ۱۲ درصد، مسکن ۸ درصد، حمل و نقل یک درصد، خدمات عمومی ۲۰ درصد، بهداشت ۱.۶ درصد و واسطه‌گری ۱۳ درصد رشد داشته است.

بانک مرکزی   برجام   

نظرات(0)

شما هم میتوانید اولین نظر خود را ثبت نمایید.


Notice: Undefined variable: user_ID in /home/tsepress/public_html/wp-content/themes/tsepress-theme/comments.php on line 70