۹ فروردین ۱۴۰۳ - 2024 28 Mar
#
#
اخبار اقتصادی بورس

شرکت‌های نفت بیچاره به فروش سهام روی آورده‌اند

شرکت‌های نفت بیچاره به فروش سهام روی آورده‌اند
کد: 17144   تاریخ انتشار :۲۲ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۰۷:۰۰

شرکت‌های نفتی که در بحران مالی اسیر شده‌اند به دست‌وپا زدن افتاده‌اند.

به گزارش TSEpress  به نقل از صدای اقتصاد   شرکت‌های نفت و گاز امریکایی تلاش می‌کنند با فروش سهام خود به سرمایه‌گذاران با بحران کاهش قیمت نفت مقابله کنند. آن‌ها در حال فروش سهام خود با سرعتی باورنکردنی هستند.

موج فروش اضافی سهام از سوی این شرکت‌ها به خوبی نشان می‌دهد که چه ترس و وحشتی بر بازار نفت حکمرانی می‌کند.

اکنون که قیمت نفت زیر 40دلار در ازای هر بشکه متوقف شده است این شرکت‌ها از ترس ورشکستگی به دست و پا زدن افتاده‌اند. آن‌ها برای مقابله با ورشکستگی باید پول نقد خود را بیشتر کنند. روش معمول و مورد علاقه در این زمان، فروش اوراق است.نفت ارزان تا کنون باعث شده بسیاری از شرکت‌های نفتی و خدماتی فعالیت‌های حفاری و اکتشاف نفت خود را متوقف کنند و برای کاهش هزینه‌ها تعداد زیاد از نیروهای خود را تعدیل کنند.

اما در حال حاضر این گزینه خوبی برای بسیاری از شرکت‌ها نیست. آن‌ها همین حالا هم با انبوهی از بدهی‌ها مواجه هستند.

به همین خاطر است که بسیاری از آن‌ها در حال حاضر به فروش اضافی سهام خود روی آورده‌اند. بر اساس اطلاعات به دست آمده، شرکت‌های نفت و گاز امریکایی از ابتدای سال 2016 تا کنون، بیش از 10میلیارد و 500میلیون دلار از سهام خود را فروخته‌اند. این بیشترین میزان فروش از 1995 تا کنون بوده است.

جف شلگل یکی از مدیران شرکتی می‌گوید: «هر چه اوراق موازنه شما کمتر باشد، فرصت‌های کمتری برای مرتب کردن امور خواهید داشت. شما باید آن کاری را انجام دهید که مجبور به انجام آن شده‌اید.»

بیش از 16 شرکت امریکایی فعال در حوزه نفت و گاز در سال 2016 ناگزیر به فروش اضافی سهام خود شده‌اند. برخی از آن‌ها برنامه فروش بخش کلانی از سهام خود را اعلام کرده‌اند.

به این ترتیب به نظر می‌رسد این روند همچنان ادامه داشته باشد.

شرکت‌های نفتی در طول سال‌های خوب قیمت نفت، موفق شدند پول خوبی را به دست سرمایه‌گذاران برسانند. اما اکنون کاهش قیمت نفت، اشتهام افراد را برای اوراق قرضه نفتی کم کرده‌است. سال گذشته میزان ورشکستگی شرکت‌های نفتی افزایش 379درصدی داشت.

وقتی قیمت نفت تا این اندازه پایین است، هیچ تقاضایی برای وسائل و تجهیزات نفتی نیست به همین خاطر شرکت‌های فعال در حوزه خدمات نفتی نیز با مشکل روبه‌رو می‌شوند.

اما وضعیت فعلی مثل شمشیر دو دوم است، سرمایه‌گذاران از یک سو تصمیم می‌گیرند سهام را بخرند و از سوی دیگر در این شرایط هیچ اعتمادی به شرکت‌ها ندارند. تا زمانی‌که ترس بر بازار نفت چیره باشد، اوضاع به همین شکل باقی خواهد ماند.

منبع: سی‌ان‌ان مانی

نفت   

نظرات(0)

شما هم میتوانید اولین نظر خود را ثبت نمایید.


Notice: Undefined variable: user_ID in /home/tsepress/public_html/wp-content/themes/tsepress-theme/comments.php on line 70