۱۰ فروردین ۱۴۰۳ - 2024 29 Mar
#
#
اخبار اقتصادی بورس

صنعت خودرو کشور نیازمند یک انقلاب صنعتی ساختاری است

صنعت خودرو کشور نیازمند یک انقلاب صنعتی ساختاری است
کد: 12743   تاریخ انتشار :۱۴ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۰۷:۰۵

به گزارش TSEpress   آرش محبی نژاد در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به اینکه اعطای تسهیلات دولتی تنها یک مسکن برای صنعت خودروسازی کشو راست گفت: این مسکن تنها در کوتاه مدت می‌تواند صنعت خودروسازی کشور را از ورشکستگی نجات دهد.
وی افزود: صنعت خودروسازی کشور چنانچه با روند فعلی ادامه یابد؛ قطعاً در میان مدت دچار اضمحلال و نابودی خواهد شد.
دبیر انجمن تخصصی صنایع همگن قطعه‌سازان و نیروی محرکه کشور با تاکید بر اینکه صنعت خودرو سازی کشور نیازمند بک انقلاب صنعتی ساختاری است اظهار داشت: انقلاب صنعتی به معنی این است که این صنعت به لحاظ کمی و کیفی وضعیت خود را به روز کند.
به گفته محبی نژاد انقلاب ساختاری در صنعت خودرو باید توسط حاکمیت اعمال شود و مفهوم آن این است که این صنعت نیازمند تغییر نگرش مدیریتی از نگاه دولتی به خصوص است.
وی افزود: حاکمیت باید در حوزه سیاست‌گذاری صنعت خودرو را به سمت بخش خصوصی هدایت کند.
محبی نژاد همچنین با اشاره به اینکه اعطای تسهیلات دولتی تنها در کوتاه مدت می‌تواند نوشدارویی برای جلوگیری از مرگ سهراب باشد تصریح کرد: 80 درصد از این نوشدارو باید بلافاصله توسط شرکت‌های خودروساز به قطعه سازان داده شود تا امکان تأمین 100 درصدی نیاز شرکت‌های خودرو ساز تأمین شود.
وی به اهمیت همکاری شرکت‌های خودرو ساز داخلی با طرف‌های خارجی اشاره کرد و گفت: یکی از راه‌های عملیاتی کردن انقلاب صنعتی در خودروی کشور این است که پس از برداشته شدن تحریم‌ها بلافاصله امکان مشارکت طرف‌های خودروساز خارجی در صنعت خودروی کشور فراهم شود تا از این طریق زمینه انتقال دانش فنی تولید و بومی کردنان در کشور فراهم شود.

نظرات(0)

شما هم میتوانید اولین نظر خود را ثبت نمایید.


Notice: Undefined variable: user_ID in /home/tsepress/public_html/wp-content/themes/tsepress-theme/comments.php on line 70