۱۰ فروردین ۱۴۰۳ - 2024 29 Mar
#
#
اخبار اقتصادی بورس

طرحهای نیمه کاره صنعت پتروشیمی چشم انتظار مذاکرات ١+٥

طرحهای نیمه کاره صنعت پتروشیمی چشم انتظار مذاکرات ١+٥
کد: 2879   تاریخ انتشار :۶ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۰۱:۱۶

  • مدیر طرحهای شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران گفت: هم اکنون رفع مشکلات طرحهای نیمه کاره صنعت پتروشیمی کشور در زمینه فاینانس، دانش فنی و تامین تجهیزات در گرو نتایج مذاکرات ایران و کشورهای عضو گروه ٥+١ است.
  •  به گزارش TSEpress به نقل ازشانا، مرضیه شاهدایی، مدیر طرحهای شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران ظهر امروز (سه شنبه پنجم اسفند ماه) در جمع خبرنگاران با بیان این که هم اکنون ٦٠ طرح پتروشیمی نیمه کاره با پیشرفتهای فیزیکی از یک تا ٩٨ درصد در صنعت پتروشیمی در دست اجراست، گفت: بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته این طرحها برای اجرا بر اساس میزان پیشرفت خود اولویت بندی شده اند، در این میان، ١٥ طرح با بیش از ٦٠ درصد پیشرفت مورد حمایت و نظارت بیشتر ما قرار دارند. وی میزان سرمایه مورد نیاز برای اجرای ٦٠ طرح نیمه کاره صنعت پتروشیمی کشور را ٣٣,٤ میلیارد دلار اعلام کرد و گفت: با بهره برداری از این طرحها ظرفیت تولید محصولات پتروشیمی ایران از ٦٠ میلیون تن کنونی به ١٢٠ میلیون تن می رسد. شاهدایی با اشاره به بهره برداری از هفت طرح از طرحهای اولویت نخست صنعت پتروشیمی تا پایان سال ٩٤ گفت: با بهره برداری از این طرحها ٢,٧ میلیون تن به ظرفیت تولید پتروشیمی کشور افزوده می شود. وی با تاکید بر این که بعضی طرحهای نیمه کاره صنعت پتروشیمی در کمیسیون لغو مجوزهای شرکت ملی صنایع پتروشیمی به دلیل مشخص نبودن وضع سرمایه گذار و پیشرفت اندک آنها، تحت بررسی قرار دارد، گفت: تاکنون به سرمایه گذاران ١٠ تا ١٢ طرح برای تسریع در روند پروژه اخطار و ٣ تا ٦ ماه فرصت به آنها داده شده است. مدیر طرحهای شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران گفت: بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته در نقشه راه توسعه صنعت پتروشیمی ٣٦ طرح تازه بر اساس میزان خوراک موجود در مناطق چابهار، جاسک، قشم و پارسیان طراحی شده است که با راه اندازی این طرحها ٦٠ میلیون تن دیگر به ظرفیت تولید پتروشیمی کشور افزوده می شود. به دنبال جایگزین سرمایه گذار ونزوئلایی هستیم مدیر طرحهای شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران با تشریح آخرین وضع سرمایه گذاری کشور ونزوئلا در طرح پتروشیمی ونیران آپادانا گفت: هم اکنون با توجه به نبود میل سرمایه گذاری ونزوئلایی در این طرح به دنبال جایگزین سرمایه گذار هستیم؛ البته شرکت هلدینگ خلیج فارس هم اکنون مدیریت اجرای این پروژه را بر عهده گرفته است. شاهدایی بررسی و مکان یابی طرحهای GDP در کشور را یکی از وظایف تازه مدیریت طرحهای شرکت پتروشیمی در کشور خواند و گفت:  در حوزه تامین بلند مدت آب و خوراک مورد نیاز و ایجاد واحدهای پایین دستی پروپیلن مورد تاکید است، ضمن آن که برای تهیه لیسانس واحدهای GDP چندی پیش مذاکرات با برخی شرکتهای چینی آغاز شده است.

نظرات(0)

شما هم میتوانید اولین نظر خود را ثبت نمایید.


Notice: Undefined variable: user_ID in /home/tsepress/public_html/wp-content/themes/tsepress-theme/comments.php on line 70