۵ فروردین ۱۴۰۳ - 2024 24 Mar
#
#
اخبار اقتصادی بورس

عدم سودآوری؛توقف حفاری شیل گس در لهستان

عدم سودآوری؛توقف حفاری شیل گس در لهستان
کد: 2068   تاریخ انتشار :۱۲ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۰۵:۲۱

به گزارش TSEpress  و به نقل از شانا، شرکت آمریکایی شورون اعلام کرد که عملیات حفاری شیل گس (گاز رسی) را در لهستان متوقف خواهد کرد. شرکت آمریکایی شورون مستقر در لهستان در بیانيه ای اعلام کرد: این شرکت تصمیم گرفته است که فعالیتهای مربوط به حفاری شیل گس را در لهستان متوقف کند زیرا انجام این فعالیتها در لهستان دیگر به سود این شرکت نیست.

  • شرکتهای اکسون موبیل، توتال و ماراتن اویل ظرف ٣ سال گذشته حفاریهای شیل گس را در لهستان متوقف کرده اند.
    شرکتهای نفتی یادشده و دیگر شرکتهای نفتی پیش از این جذب برآوردهای زیاد درباره ذخایر شیل گس لهستان شده بودند.
    اما از زمانی که فعالیتهای حفاری را در لهستان آغاز کردند، برآوردها در این باره کاهش یافت و شرایط زمین شناسی برای حفاری در این کشور دشوار شد و مدیران صنعتی از تردیدها درباره برنامه های نظارتی دولت لهستان شکایت کردند.
    در چند ماه گذشته، افت شدید قیمتهای جهانی نفت شرکتهای بزرگ نفتی هزینه های سرمایه ای خود را کاهش دادند.
    اداره اطلاعات انرژی آمریکا در سال ٢٠١١، ذخایر شیل گس لهستان را ٥,٣ تریلیون مترمکعب برآورد کرده بود که این میزان برای تأمین نیاز داخلی این کشور تا ٣٠٠ سال کفایت می کند. اما برآوردها در گزارش سال ٢٠١٢ دولت لهستان به یک دهم این رقم کاهش یافت.

نظرات(0)

شما هم میتوانید اولین نظر خود را ثبت نمایید.


Notice: Undefined variable: user_ID in /home/tsepress/public_html/wp-content/themes/tsepress-theme/comments.php on line 70

Notice: ob_end_flush(): failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/tsepress/public_html/wp-includes/functions.php on line 5219