۱۰ فروردین ۱۴۰۳ - 2024 29 Mar
#
#
اخبار اقتصادی بورس

علت بازگشت بورس به مدار منفی چیست؟

علت بازگشت بورس به مدار منفی چیست؟
کد: 18346   تاریخ انتشار :۱۰ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۰۲:۵۸

یک تحلیلگر بازار سرمایه معتقد است: پنج‌ماهی است که گروه خودرو، حجم معاملات، اخبار و بازدهی بیشتری را نسبت به سایر گروه‌ها تجربه کرده است. نماد خساپا نیز، قبل از آنکه بسته شود، معاملات خوبی داشت و توجه بازار را به سوی خود معطوف کرده بوداما روز گذشته با بازگشایی آن بازار تحت تاثیر قرار گرفت.
به گزارش TSEpress   ایمان مقدسیان در گفت‌وگو با اقتصادنیوز اظهار کرد: بازگشایی «خساپا» در گروه خودرویی‌ و شتاب در عرضه‌های اولیه از عواملی بودند که باعث شد تا بازاراز روز گذشته وارد فاز منفی شود. این تحلیلگر بازار سرمایه تصریح کرد: روز گذشته نماد «خساپا» تاثیر بیشتری بر بازار گذاشت و اگر این نماد بازگشایی نمی‌شد، معاملات بازار به صورت روزهای قبل (نه خیلی مثبت، نه خیلی منفی) پیش می‌رفت. این کارشناس بازار سهام گفت: پنج‌ماهی است که گروه خودرو، حجم معاملات، اخبار و بازدهی بیشتری را نسبت به سایر گروه‌ها تجربه کرده است. نماد خساپا نیز، قبل از آنکه بسته شود، معاملات خوبی داشت و توجه بازار را به سوی خود معطوف کرده بوداما روز گذشته با بازگشایی آن بازار تحت تاثیر قرار گرفت. او گفت:  البته توجه داشته باشیم که در پی بازگشایی نماد خساپا حجم معاملات مناسب این سهام بود. چراکه با معامله 300 میلیون سهم آن در معاملات روز گذشته، حمایت لازم صورت گرفت و از فشار فروش گرفته شد که این مساله می‌‌تواند به کمتر شدن فشار فروش در روزهای بعد نیز، کمک کند. این کارشناس بازار سهام گفت: همچنین این سهام در قیمتی بازگشایی شد که ممکن است درباره آن در روزهای آینده مورد حمایت تکنیکالی قرار بگیرد. یعنی ممکن است «خساپا»، در این قیمت‌ها حمایت شود و این می‌تواند برای سهم اثرگذار باشد. بنابراین این مساله که سایپا با افت قیمت بازگشایی شد، نیز، بر بازار اثرگذار بوده است. او گفت: البته اگرچه نقدهای بسیاری به این موضوع وارد است که چرا باید گروه خودرو به این شکل مطرح شود؟ چرا باید گروه خودرو لیدر بازار باشد؟ چرا سهم‌هایی که بعضی از آنها به لحاظ بنیادی هم‌ اخبار مثبتی نداشتند، تا این حد رشد کرده‌اند که بازگشایی یا منفی شدن آنها بازار را به چالش بکشاند؟ و... این در حالی است که این یک واقعیت است که معاملات گروه خودرو به عنوان لیدر بازار، تاثیر بسیاری بر بازار می‌گذارد و تا زمانی که پول‌هایی که در این گروه بوده، آزاد نشوند، این وضعیت ادامه دارد. مقدسیان ادامه داد: اگرچه وجود عرضه‌های اولیه در بازار، عامل دیگری برای منفی شدن بازار در حال حاضر است. وجود برخی عرضه‌های اولیه که تعداد آنها به لحاظ ریالی و حجمی بسیار کوچک و محدود است، به صورت ناخواسته بر بازار اثر می‌گذارد. زمانی‌که حجم معاملات بازار به اندازه کافی بالا نیست و چند شرکت در فاصله‌های کوتاه به بازار وارد می‌شوند، وضعیت کلی بازار تحت تاثیر قرار می‌گیرد.

اقتصاد   اقتصاد ایران   

نظرات(0)

شما هم میتوانید اولین نظر خود را ثبت نمایید.


Notice: Undefined variable: user_ID in /home/tsepress/public_html/wp-content/themes/tsepress-theme/comments.php on line 70