#
#
اخبار اقتصادی بورس

فاجعه سهام عدالت در پیش است

فاجعه سهام عدالت در پیش است
کد: 10546   تاریخ انتشار :۶ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۰۷:۴۰

  • عضو شورای عالی بورس گفت: از سال ٨٥ تاکنون نزدیک به ٤٤ میلیون نفر سهام عدالت گرفتند و ٦٤ شرکت بزرگ کشور نیز در این چارچوب واگذار شده و البته این واگذاری این شرکتها به نحوی بوده است که دولت به عنوان بخش اجرائی نقشی در آن نداشته باشد.
  •  به گزارش   TSEpress به نقل از شانا، محمدرضا پورابراهیمی در مصاحبه با رادیو گفتگو اظهار کرد: زیرساختهایی برای انتقال سهام عدالت به صاحبان آن فراهم و مقرر شد بخشی از این موضوع از طریق سود شرکتها پرداخته شود.

    وی افزود: از سال ٨٥ تاکنون نزدیک به ٤٤ میلیون نفر سهام عدالت گرفتند و ٦٤ شرکت بزرگ کشور نیز در این چارچوب واگذار شده و البته این واگذاری این شرکتها به نحوی بوده است که دولت به عنوان بخش اجرائی نقشی در آن نداشته باشد و اکنون چند صد شرکت بزرگ واگذار شده است که هم اکنون نه از سوی دولت و نه از سوی مردم مورد نظارت قرار نمی گیرد.

    پور ابراهیمی گفت: برای شرکتهای بزرگ در ابتدا هیئت مدیره مشخص شد و اکنون تبدیل به مافیا شده است و آنها هرکاری که می خواهند انجام می دهند.

    این نماینده مجلس با بیان این که در میان این ٦٤ شرکت، ‌شرکتهای صنعتی، معدنی، نفتی و بانک و بیمه وجود دارد، ادامه داد: از حدود یک سال و نیم پیش در مجلس بحث آزادسازی این سرمایه ها را به صورت مشاع را در دست گرفتیم که این موضوع با مخالفتهایی روبرو شد و از دیگر سو از وزیر اقتصاد خواستیم که وضع آزاد سازی سهام عدالت را مشخص کند و ایشان از ما خواست که نمایندگان اجازه بدهند دولت در این ارتباط لایحه ای بدهد و در این ارتباط بحث تشکیل صندوقهای قابل معامله در بورس مطرح شد.

    وی با بیان این که پیش نویس این لایحه در کمیسیون اقتصادی دولت به تصویب رسیده است و ما منتظر بررسی آن در دولت هستیم، گفت: در مجلس این آمادگی را داریم که لایحه را به صورت چند فوریتی در دستور کار قرار دهیم.

    پورابراهیمی با بیان این که هرچه تصمیم گیری در مورد این موضوع به تعویق بیفتد به اقتصاد کشور آسیب بیشتری وارد می‌شود، ادامه داد: هیئت مدیره این شرکتها به هیچ کس جوابگو نیست و سالهاست که در جای خود مانده و به مافیا تبدیل شده است.

    به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، عضو شورای عالی بورس با بیان این که  سال از این واگذاریها گذشته است و تعدادی از افرادی که سهام داشته اند فوت کرده اند و کسی نیست که حقوق آن‌ها را پیگیری کند، یادآور شد: موضوع این سهامها و مافیای ایجاد شده سبب ناکارآمدی در اقتصاد کشور شده است و اگر این موضوع ادامه یابد فاجعه سهام عدالت در کشور روی می‌دهد.

نظرات(0)

شما هم میتوانید اولین نظر خود را ثبت نمایید.

#
#
#
#
آخرین اخبار
پورشه هشدار داد
۳ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۰۷:۵۷
تپسی همچنان در مسیر صعودی!
۳ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۰۷:۵۵
طلای جهانی پشت چراغ قرمز
۳ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۰۷:۵۳
اخبار بیشتر