۹ فروردین ۱۴۰۳ - 2024 28 Mar
#
#
اخبار اقتصادی بورس

فروش۵۰ میلیارد دلاری صنعت خودرو

فروش۵۰ میلیارد دلاری صنعت خودرو
کد: 26458   تاریخ انتشار :۲۲ شهریور ۱۳۹۶ ساعت ۰۶:۰۲

وزارت صنعت، معدن و تجارت اخیرا ویرایش دوم "برنامه راهبردی وزارت صنعت، معدن و تجارت" را منتشر کرد که در آن راهبردهای این وزارتخانه برای توسعه بخش صنعت کشور پیش‌بینی شده است. بخشی از برنامه راهبردی این وزارتخانه در حوزه صنایع مربوط به "برنامه راهبردی صنعت خودرو" است.

براساس برنامه‌ریزی صورت گرفته از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت، در چشم‌انداز ایران ۱۴۰۴ میزان فروش سالانه صنعت خودرو و قطعه باید به ۵۰ میلیارد دلار افزایش یابد. به گزارش ایسنا، در حالی دولت دوازدهم عزم خود برای خروج از رکود و ایجاد رونق اقتصادی جزم کرده است که صنعت خودرو و قطعه به عنوان یکی از صنایع اشتغال‌زا و با ارزش افزوده بالا برای تحقق این هدف مدنظر قرار گرفته است.

در این زمینه مسولان وزارت صنعت، معدن و تجارت برای سال جاری رشد تولید خودرو را برنامه‌ریزی کرده‌اند و آن طور که از اظهارات این مسئولان بر می‌آید این افزایش تولید در سالهای آینده نیز ادامه خواهد یافت.در این رابطه این وزارتخانه در "برنامه راهبردی صنعت خودرو" پیش‌بینی کرده که در سال ۱۴۰۴ میزان فروش سالانه صنعت خودرو و قطعه باید به ۵۰ میلیارد دلار در سال افزایش یابد.

این هدف‌گذاری در حالی است که طبق همین برنامه تا پایان سال جاری فروش صنعت خودرو و قطعه باید به ۲۰ میلیارد دلار برسد.

خودرو   

نظرات(0)

شما هم میتوانید اولین نظر خود را ثبت نمایید.


Notice: Undefined variable: user_ID in /home/tsepress/public_html/wp-content/themes/tsepress-theme/comments.php on line 70