۸ فروردین ۱۴۰۳ - 2024 27 Mar
#
#
اخبار اقتصادی بورس

قیمت نفت به شدت افت کرد

قیمت نفت به شدت افت کرد
کد: 2930   تاریخ انتشار :۹ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۰۳:۳۹

  • قیمت نفت برنت و دبلیو تی آی در پایان معاملات روز پنجشنبه (هفتم اسفندماه) به ترتیب ٢,٥٦ و ٥.٥٣ درصد در واکنش به افزایش ذخیره سازی نفت آمریکا، سقوط کرد.
  • به گزارش TSEpress به نقل از رویترز از نیویورک، قیمت نفت خام در پایان معاملات روز پنجشنبه (هفتم اسفندماه) به شدت کاهش یافت و به نظر رسید بازارها به افزایش ذخایر نفت خام آمریکا که وزارت انرژی روز چهارشنبه ارقام آن را اعلام کرد، واکنش نشان دادند.

    در حالیکه امیدواری برای بهبود تقاضای جهانی نفت و نیز نگرانیهای ژئوپلتیکی عرضه انرژی از سوی لیبی و روسیه مانع از کاهش زیاد قیمت نفت برنت شد، اما قیمت نفت دبلیو تی آی بیش از سطح افزایش روز چهارشنبه کاهش یافت.

    قیمت نفت برنت برای تحویل در ماه آوریل در پایان معاملات روز پنجشنبه (هفتم اسفندماه) یک دلار و ٥٨ سنت یا ٢,٥٦ درصد سقوط کرد و به ٦٠ دلار و پنج سنت برای هر بشکه رسید. قیمت نفت برنت در معاملات روز چهارشنبه پنج درصد افزایش یافته بود.

    بهای نفت دبلیو تی آی آمریکا برای تحویل در ماه آوریل در پایان معاملات روز پنجشنبه (هفتم اسفندماه) با دو دلار و ٨٢ سنت یا ٥,٥٣ درصد افت در نهایت به ٤٨ دلار و ١٧ سنت برای هر بشکه رسید. قیمت این نفت روز چهارشنبه ٣.٤٧ درصد بالا رفته بود.

    اختلاف قیمت شاخص نفت برنت و دبلیو تی آی در معاملات دیروز به بیشترین سطح از ژانویه ٢٠١٤ رسید. این اختلاف دیروز ١٢ دلار و ٦ سنت بود.

    قیمت شاخصهای نفتی در بازارهای جهانی روز چهارشنبه (ششم اسفندماه) در واکنش به اظهارات علی النعیمی، وزیر نفت عربستان، مبنی بر بهبود شرایط بازار و بالا رفتن تقاضای جهانی نفت بالا رفت.

    از سوی دیگر، تهدید ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه، به قطع صادرات گاز به  اوکراین در صورتیکه این کشور برای گاز خریداری شده از روسیه پیش پرداخت ندهد، موضوعی بود که نگرانی از عرضه انرژی به اروپا را افزایش داد و مانع از کاهش بیشتر قیمت نفت برنت شد.

    همچنین، ادامه درگیریها در لیبی که مانع از تولید نفت و صادرات این کشور شده و عرضه نفت این کشور را در پرده ای از ابهام فرو برده است، یکی دیگر از دلایلی بود که مانع از سقوط قیمت نفت برنت شد.

    جیم ریتربوش، رئیس موسسه ریتربوش اند اسوشیدتز، گفت: بازار نفت برنت حساسیت بیشتری به حجم خبرهای ژئوپلتیکی دارد و این به معنی افزایش ریسک در این بازار است.

نظرات(0)

شما هم میتوانید اولین نظر خود را ثبت نمایید.


Notice: Undefined variable: user_ID in /home/tsepress/public_html/wp-content/themes/tsepress-theme/comments.php on line 70

Notice: ob_end_flush(): failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/tsepress/public_html/wp-includes/functions.php on line 5219