۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - 2024 20 Apr
#
#
اخبار اقتصادی بورس

مثبت بودن تراز تجاری کشور در 3 ماهه اخیر

مثبت بودن تراز تجاری کشور در 3 ماهه اخیر
کد: 15688   تاریخ انتشار :۱۱ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۰۸

فخمی راد با بیان اینکه تراز تجاری در سه ماهه اخیر مثبت بوده است ، ابراز امیدواری کرد صادرات در ماه های پایانی سال بیشتر شود. 

  به گزارش  TSEpress و به نقل از میزان،  ولی اله افخمی راد آمار گمرک کشور را نشان دهنده کاهش 15 درصدی صادرات نفت در 10 ماه ابتدایی سال دانست کرد و گفت: ترکیب کالاهای صادراتی به نفع ارزش افزوده بالا تغییر کرده و امسال سهم صادرات میعانات تا 45 درصد کاهش یافته است. وی آمار صادرات 10 ماهه نخست سال را حدود 35 میلیارد و 600 میلیون دلار اعلام کرد و افزود: «در همین مدت 34 میلیارد دلار واردات داشتیم که نسبت به سال گذشته 22.3 درصد کاهش یافته و حدود سه ماه است که تراز تجاری مثبت در کشور آغاز شده است. افخمی راد ابراز امیدواری کرد تراز تجاری مثبت در دو ماه باقی مانده ناشی از افزایش صادرات باشد. رئیس سازمان توسعه تجارت گفت: اقلام وارداتی عموما ناظر بر واردات کشاورزی است؛ مثلا ذرت نخستین قلم وارداتی است و سه و دو درصد به گندم و سویا اختصاص دارد. افخمی راد منطقی شدن نرخ ارز را موجب تنظیم فعالیت های صنعتی در کشور دانست و افزود: اگر ارز تک نرخی شود و واردات کاهش یابد، چرخ صنعت در کشور به حرکت در خواهد آمد و اختلاف میان قیمت ارز به ضرر کشور است.

اقتصاد ایران   حمل و نقل   صادرات   واردات   

نظرات(0)

شما هم میتوانید اولین نظر خود را ثبت نمایید.


Notice: Undefined variable: user_ID in /home/tsepress/public_html/wp-content/themes/tsepress-theme/comments.php on line 70