۹ فروردین ۱۴۰۳ - 2024 28 Mar
#
#
اخبار اقتصادی بورس

مجلس آماده ورود به معضل نرخ‌ بالای سود بانکی

مجلس آماده ورود به معضل نرخ‌ بالای سود بانکی
کد: 24463   تاریخ انتشار :۳ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۴۵

یک عضو کمیسیون اقتصادی مجلس و نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران بر تلاش تیم اقتصادی دولت دوازدهم برای حل مشکلات اقتصادی تاکید کردند.

به گزارش TSEpress عضو کمیسیون اقتصادی مجلس: دولت دوازدهم با توجه به شرایط موجود کشور باید با هدف گذاری برای رفع بحران بیکاری و توسعه رونق اقتصادی حرکت کند و لازمه آن تقویت و همگرایی فکری در تیم اقتصادی دولت دوازدهم است. علی اکبر کریمی ادامه داد : عدم موفقیت دولت در استمرار کاهش نرخ سود بانکی به دلیل ناهماهنگی ها بود و در شرایط موجود، زیر سیستم های اقتصادی در نظام بانکی، نظام مالیاتی، گمرکی، بیمه های اجتماعی، یارانه ها و قانون کار در مجموع باید با یکدیگر هماهنگ باشند.

کریمی با اشاره به نرخ سود تسهیلات بانکی در کشور گفت: ما در بسیاری از کشورهای دنیا شاهد اعطای وام های با دو یا سه درصد سود هستیم و این به دلیل شرایط اقتصادی این کشورها و ایجاد تعادل بین نرخ سود سپرده ها و نرخ بهره تسهیلات پرداختی آنها است،امروز کشور ما هم با تک رقمی شدن نرخ تورم باید به این سمت حرکت کند که برخی از بانک ها برای تامین منابع سپرده های قبلی خود با نرخ بهره بالا متناسب با آن زمان را مشکل خود عنوان می کنند و ما در مجلس آمادگی لازم داریم تا برای رفع این مشکل هم راهکاری ارائه کنیم.

download

عضویت کانال اخبار بورس اوراق بهادار تهران (Tse Press) در تلگرام

fars

 

سود بانکی   

نظرات(0)

شما هم میتوانید اولین نظر خود را ثبت نمایید.


Notice: Undefined variable: user_ID in /home/tsepress/public_html/wp-content/themes/tsepress-theme/comments.php on line 70