۵ فروردین ۱۴۰۳ - 2024 24 Mar
#
#
اخبار اقتصادی بورس

مخالف خروج پتروشیمی‌ها از بورس هستیم

مخالف خروج پتروشیمی‌ها از بورس هستیم
کد: 9741   تاریخ انتشار :۱۹ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۰۷:۳۳

اتحادیه سراسری تعاونی‌های تامین نیاز صنایع پایین دستی پتروشیمی به عنوان بزرگ‌ترین تشکل کشوری در صنایع پایین دستی پتروشیمی با عضویت ۵ هزار واحد فعال تولیدی، با خروج محصولات پتروشیمی از بورس کالای ایران و بازگشت معاملات به سبک حواله‌های گذشته به شدت مخالف است.

به گزارش  TSEpress  مسعود میرزایی برزی، با بیان این مطلب گفت: اتحادیه پایین دستی پتروشیمی با ۵ هزار واحد زیر مجموعه با خروج محصولات پتروشیمی از بورس کالای ایران مخالف است و همواره مخالفت خود را در این مدت اعلام کرده است، اما متاسفانه هنوز اصرار برای خروج محصولات پتروشیمی وجود دارد و این موضوع نشانه خوبی برای آینده بازار پتروشیمی نیست. وی با بیان اینکه کارگروه تنظیم بازار باید به درخواست های صنایع پایین دستی برای استمرار عرضه محصولات پتروشیمی در بورس کالای ایران توجه کند، گفت:  عرضه کننده‌های محصولات پتروشیمی از نظارت فراری هستند و می‌خواهند به هر طریقی که شده محصولات خود را در بازار آزاد به فروش برسانند از این رو در تلاش هستند تا محصولات پتروشیمی را خارج از بورس عرضه کنند.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: خروج محصولات پتروشیمی سبب عدم شفافیت در بازار پتروشیمی و آشفتگی در قیمت‌ها می شود، از سوی دیگر نظارت و کنترل در این بازار نیز از بین می‌رود و مصرف کنندگان بسیاری با آسیب روبه‌رو می شوند. میرزایی افزود: مخالفت وزیر با عرضه محصولات پتروشیمی در بورس کالای ایران هیچ دلیل و ساز و کار مشخصی ندارد و به این ترتیب خروج محصولات از بورس بازگشت به عقب و معاملاتی به صورت حواله‌ای خواهد بود که برای این بازار تنها رانت و فساد به همراه خواهد داشت.

وی در ادامه گفت: بهترین راه و روش برای معاملات محصولات پتروشیمی در حال حاضر عرضه در بورس کالای ایران است؛ چرا که از این طریق می‌توان بر تمامی عرضه ها و معاملات نظارت داشت و مشکلات را رصد و برطرف کرد. مدیرعامل اتحادیه سراسری تعاونی‌های تامین نیاز صنایع پایین دستی پتروشیمی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۵ هزار واحد زیر مجموعه آن‌ها با عرضه کننده‌های بزرگ از طریق اتحادیه در ارتباط هستند، خاطر نشان کرد: اتحادیه و تعاونی‌ها می توانند در کنار بورس کالای ایران به ارتباط نزدیک تر تولیدکننده‌ها و مصرف کنندگان کمک کنند.

ایلنا

نظرات(0)

شما هم میتوانید اولین نظر خود را ثبت نمایید.


Notice: Undefined variable: user_ID in /home/tsepress/public_html/wp-content/themes/tsepress-theme/comments.php on line 70

Notice: ob_end_flush(): failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/tsepress/public_html/wp-includes/functions.php on line 5219