۱۰ فروردین ۱۴۰۳ - 2024 29 Mar
#
#
اخبار اقتصادی بورس

مذاکره با صدرا برای تسریع در ساخت ٨ سکوی پارس جنوبی

مذاکره با صدرا برای تسریع در ساخت ٨ سکوی پارس جنوبی
کد: 3897   تاریخ انتشار :۲۲ فروردین ۱۳۹۴ ساعت ۰۱:۴۶

  • مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس با اشاره به برگزاری جلسه های متعدد با قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء در باره ساخت ٨ سکوی گازی پارس جنوبی گفت: هم اکنون منتظر نتیجه تصمیمها و اقدامهای انجام گرفته از سوی این قرارگاه و صدرا هستیم.
  • به گزارش TSEpress   علی اکبر شعبانپور در گفتگو با خبرنگار شانا، در باره آخرین وضع توسعه فازهای ١٣ و ٢٢ تا ٢٤ پارس جنوبی اظهار داشت: این فازها هم اکنون در بخش ساخت پالایشگاه خشکی از نظر پیشرفت کاری وضع تا حدودی مناسب دارند اما مشکل اصلی آنها عقب ماندگی در ساخت تاسیسات در بخش دریاست.وی با اشاره به ساخت ٨ سکوی فازهای ١٣ و ٢٢ تا ٢٤ و دو سکوی فازهای ١٧ و ١٨ پارس جنوبی در شرکت صدرا گفت: بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته امسال یکی از برنامه های کاری شرکت نفت و گاز پارس تسریع در ساخت این سکوها است.مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس افزود: تاکنون جلسه های متعدد با قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء و شرکت صدرا در شرکت نفت و وزارت صنعت در باره سکوی فازهای ١٣ و ٢٢ تا ٢٤ و دو سکوی فازهای ١٧ و ١٨ پارس جنوبی برگزار شده است و هم اکنون منتظر نتیجه اقدامات انجام گرفته از سوی قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء در باره تصمیمهاب اتخاذ شده در حضور وزیر صنعت و معدن و تجارت هستیم. شعبانپور گفت: در صورت تسریع در روند ساخت سکوهای فازهای ١٣ و ٢٢ تا ٢٤ پارس جنوبی، از سال آینده از هر یک از فازهای یاد شده یک سکو وارد مدار تولید می شود. به گزارش شانا، براساس برنامه ریزی صورت گرفته با به تولید رسیدن فازهای اولویت دوم میدان گازی پارس جنوبی در سه سال آیند، تولید گاز ایران از این میدان مشترک به بیش از ٨٠٠ میلیون متر مکعب در روز می رسد. وزارت نفت ایران پارسال همه تلاش خود را برای برداشت بیشتر حداقل ١٠٠ میلیون متر مکعب گاز از این میدان به کار گرفت تا بتواند برنامه ریزی های مدون خود را در باره تامین سوخت زمستانی و نیز صرفه جویی سوخت مایع در نیروگاه ها و صنایع پر مصرف جامع عمل به پوشاند. پیش بینی می شود با بهره برداری از پنج فاز تازه این میزان سال ٩٣ از ١٠٠ میلیارد متر مکعب فراتر رود، طبق قراردادهای بسته شده با شرکتهای ایران و خارجی در پارس جنوبی باید ٤٣ میلیارد دلار منابع مالی برای توسعه این میدان مشترک هزینه شود که تاکنون در مجموع برای توسعه فازهای گازی این میدان مشترک حدود ٣٤ میلیارد دلار پرداخت شده است. از ابتدای بهره برداری از میدان گازی پارس جنوبی تا شهریور ماه سال ١٣٩٣ ایران بیش از ٦٩٦ هزار و ٦٠٢ میلیون مترمکعب گاز از این میدان برداشت کرده که از این میزان ١٠٢ هزار و ٣٦٩ میلیون مترمکعب آن مربوط به سال ٩٢ بوده است. ایران بابت هر روز تاخیر در بهره‌برداری از فازهای پارس جنوبی ۱۰۰ میلیون دلار ضرر می‌کند و برای تحقق اهداف توسعه‌ای در پارس جنوبی ایران باید ماهانه یک میلیارد دلار تامین مالی و هزینه کند.

نظرات(1)

شما هم میتوانید اولین نظر خود را ثبت نمایید.


Notice: Undefined variable: user_ID in /home/tsepress/public_html/wp-content/themes/tsepress-theme/comments.php on line 70