۱۰ فروردین ۱۴۰۳ - 2024 29 Mar
#
#
اخبار اقتصادی بورس

موضع نفتی ایران در آستانه نشست اوپک از زبان زنگنه

موضع نفتی ایران در آستانه نشست اوپک از زبان زنگنه
کد: 18355   تاریخ انتشار :۱۰ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۳:۲۸

وزیر نفت در آستانه برگزاری نشست ۱۶۹ اوپک با بیان اینکه ایران و اندونزی در اوپک و بازارهای جهانی نفت مواضعی نزدیک به هم دارند، گفت: اندونزی پایگاه ایران در شرق آسیا است.

  به گزارش  TSEpress  و به نقل از مهر، بیژن زنگنه امروز در دیدار با «سودیرمان سعید» وزیر انرژی و منابع معدنی اندونزی با بیان اینکه همه درهای همکاری ایران به روی اندونزی باز است، گفت: ایران و اندونزی در اوپک و بازارهای جهانی نفت مواضعی نزدیک به هم دارند. وزیر نفت با اعلام اینکه در روابط دو جانبه دو کشور هم‌ اکنون فرصتی فراهم شده است که بتوان تغییرات عمده کشور برای توسعه روابط میان ایران و اندونزی را در بخش‌های نفت، گاز و پتروشیمی ایجاد کنیم، تصریح کرد: شرکت‌های دولتی و خصوصی این کشور می‌توانند در  زمینه‌هایی از جمله تجارت نفت خام، گاز طبیعی، فرآورده نفتی، محصولات پتروشیمی و حوزه سرمایه گذاری‌های مشترک در صنعت پالایش و توسعه میدان‌های نفتی حضور یابند. این عضو کابینه دولت با بیان اینکه ایران آماده آغاز روابط راهبردی با اندونزی برای تامین بلندمدت خوراک پالایشگاه‌ها (میعانات گازی و نفت خام) است، افزود: ایران و اندونزی همواره رابطه دوستانه‌ای با یکدیگر داشته اند و کوچکترین تنش و مشکلی در روابط دو کشور وجود نداشته است و ایران این کشور را پایگاهی بزرگ در شرق آسیا می‌داند. وزیر نفت با یادآوری اینکه منتظریم شرکت دولتی نفت اندونزی (پرتامینا) هرچه زودتر به ایران بیاید و در کارهای توسعه ای مشارکت داشته باشد، خاطرنشان کرد: آغاز همکاری‌های کوتاه مدت با خرید و فروش و تجارت آغاز می شود و ما هیچ محدودیت و مشکلی در توسعه روابط با اندونزی نداریم.

نفت   

نظرات(0)

شما هم میتوانید اولین نظر خود را ثبت نمایید.


Notice: Undefined variable: user_ID in /home/tsepress/public_html/wp-content/themes/tsepress-theme/comments.php on line 70