۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ - 2024 26 Apr
#
#
اخبار اقتصادی بورس

نخستین پلت‌فرم تامین مالی جمعی راه‌اندازی می‌شود

نخستین پلت‌فرم تامین مالی جمعی راه‌اندازی می‌شود
کد: 25771   تاریخ انتشار :۲۶ تیر ۱۳۹۶ ساعت ۰۰:۲۵

 به گزارش TSEpress   خداداد غریب پور در گفت‌وگو با خبرنگار بورس خبرگزاری فارس با اشاره به رویکرد سرمایه‌گذاری دانش بنیان در بازار سرمایه گفت: اقتصاد دانشی و مدیریت مدبرانه یک پیشنهاد نیست، بلکه یک ضرورت است.

وی افزود: دنیای امروز دیگر اقتصاد غیر دانشی و مبتنی بر انحصار طبیعی و جغرافیایی را منحط شده می‌داند، بر همین اساس با اعتقاد به نقش دانایی و دانش در موفقیت باید گام های خود را به سمت سنگین تر کردن بخش دانش محور در پرتفوی سرمایه‌گذاری‌ها برداشت.

مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری گروه توسعه ملی افزود: تنها در صورتی می توان از تغییرات سرسام آور توسعه امروز در امان بود که توانسته باشیم  خود را با ابزار خرد و اندیشه تجهیز کنیم. برای داشتن سهم ارزنده ای از ارزش افزوده‌های دانش محور باید سهم سرمایه گذاری ها در این حوزه را افزایش داد. این تنها ترین و سریع ترین راه ماندن در رقابت بی رحمانه اقتصادی امروز است. سوای این موارد این موضوع بخشی از مسئولیت اجتماعی را تشکیل می دهد و همچنین یکی از راه های مطمئن برای حداکثرکردن منافع سهامداران نیز می باشد.

وی افزود: با تعامل سازنده با فعالان زیست بوم نواوری و کارافرینی کشور مخصوصاٌ نهادهای سیاست گذار، در اقدامی راهبردی تفاهم نامه چهار جانبه بین بانک ملی ایران، سرمایه گذاری گروه توسعه ملی، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و شرکت کارآفرینان سبز به امضا رسیده است.

بر اساس موضوع این تفاهم نامه ورود به حوزه های اینترنت اشیاء و سیستم های سایبر فیزیکال، راه اندازی اولین پلتفرم تامین مالی جمعی که از آن به عنوان ونچر کپیتال آینده نام می برند و تاسیس و راه اندازی یک مرکز جامع نوآوری و شتابدهی در مجموعه "وبانک" در سال جاری عملیاتی خواهد شد.

علاوه بر این، با هدف جلب مشارکت و سرمایه گذاری بخش خصوصی تاسیس یک صندوق سرمایه گذاری جسورانه نیز در سال جاری در دستور کار قرار دارد که می تواند سرمایه گذاری‌های فازهای اولیه سیکل عمر شرکت های دانش بنیان را تسهیل و تسریع نماید.

به گفته این مقام مسئول ، سرمایه‌گذاری گروه توسعه ملی به عنوان یک تولید شهر هشتاد هزار نفری که با ارزش و فروش تقریبی حدود دو میلیارد دلاری در اقتصاد جمهوری اسلامی ایران در حال پویایی و حرکت است شامل یک گروه کاری ۱۸ هزار نفری و یک خانواده ۵۵هزار نفری است.

وی افزود: "وبانک" خود را بطور کامل در بستر سیاست های کلان ملی تعریف می کند، بنابراین نمی توان از مفاهیم بنیادی مورد تاکید سیاست گذاران و مجریان کشور غافل بود.

غریب پور با بیان اینکه مدیریت "وبانک" در نشست های فصلی خود بخش مهمی از گفتمان ها را به جهت دهی دانشی، نوآورانه و بهره ورانه اختصاص داده، عنوان کرد: همیشه از ۸۰ شرکت زیرمجموعه این انتظار وجود دارد که مسیر خود را با شیوه های نوآورانه حل کنند و برنامه های توسعه خود را در لبه تکنولوژیکی صنعت خود طراحی کنند.

مدیر عامل "وبانک" با بیان اینکه نخستین شرکت سرمایه گذاری جسورانه در حوزه دانش بنیان آغاز به کار کرده ، عنوان کرد: شرکت کارآفرینان سبز خلیج فارس مختص سرمایه گذاری در حوزه های فراتکنولوژیکی، پرخطر، دانش بنیان و استارت آپی با هدف تامین مالی از طریق بازار سرمایه است و اولین  گام عملی برای حرکت جدی در این مسیر در حالی صورت گرفته که  چشم انداز و ماموریتی متعالی برای "دانش شرکت" مذکور در نظر گرفته شده است.

به باور وی یکی از حوزه های تمرکز برنامه استراتژیک سرمایه گذاری گروه توسعه ملی توسعه پرتفوی سرمایه گذاری از طریق ورود موثر به حوزه سرمایه گذاری نوین با تاکید بر حوزه اثر گذار و ارزشمند سرمایه گذاری خطرپذیر (جسورانه) و سرمایه گذاری در سهام شرکت های خصوصی جهت سرمایه گذاری در کسب و کارهای استارت آپی است.

امروزه ثابت شده کسب و کارهای استارت آپی عامل اصلی اشتغالزایی و دستیابی به رشد پایدار و همچنین ابزار اصلی گذار جهشی کشورها از اقتصاد های متکی بر منابع طبیعی به اقتصادهای نوآوری محور است.

غریب پور ادامه داد : عمده حوزه تمرکز سرمایه گذاری شرکت کارآفرینان سبز خلیج فارس فناوری های بالا و متوسط در حوزه های اینترنت، رایانه و مخابرات ICT ، نانو و نانو انفورماتیک ، بایو و بایو انفورماتیک در کلیه فازهای توسعه این شرکتها از دوره تکوین تا فازهای توسعه و بلوغ این شرکتها است.

download

عضویت کانال اخبار بورس اوراق بهادار تهران (Tse Press) در تلگرام

بازار سرمایه   بورس   صندوق جسورانه   

نظرات(0)

شما هم میتوانید اولین نظر خود را ثبت نمایید.