۹ فروردین ۱۴۰۳ - 2024 28 Mar
#
#
اخبار اقتصادی بورس

نرخ مالیات بر ارزش افزوده در بودجه ۹۵ ثابت باقی ماند

نرخ مالیات بر ارزش افزوده در بودجه ۹۵ ثابت باقی ماند
کد: 13930   تاریخ انتشار :۲ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۱۵

قائم مقام سازمان امور مالیاتی، نرخ مالیات بر ارزش افزوده در سال ۹۵ را ۹ درصد اعلام کرد و گفت: این نرخ در لایحه بودجه ۹۵ تغییری نخواهد کرد.

  به گزارش  TSEpress  قاسم پناهی در گفتگو با خبرنگار مهر با اعلام اینکه نرخ مالیات بر ارزش افزوده در لایحه بودجه سال ۹۵ نسبت به لایحه بودجه سال ۹۴ تغییری نخواهد کرد، افزود: سازمان امور مالیاتی با توجه به این امر پیشنهادی تاکنون در این زمینه ارائه نکرده است.
قائم مقام سازمان امور مالیاتی کشور تاکید کرد: نرخ مالیات بر ارزش افزوده در سال ۹۴ به میزان ۹ درصد است که در سال ۹۵ هم ۹ درصد خواهد بود و هیچ بحثی درباره تغییر این نرخ مطرح نیست. به گزارش خبرنگار مهر، نرخ مالیات بر ارزش افزوده به عنوان یکی از تکالیف قانونی هر سال تعیین می‌شود و دولت طی چند سال گذشته این نرخ را اعلام کرده است و براساس قانون برنامه، ھر سال یک درصد به نرخ مالیات بر ارزش افزوده اضافه شد. میزان افزایش مالیات بر ارزش افزوده در ۹۳ به میزان ۲ درصد افزایش پیدا کرد. با توجه به احکام مقرر در تبصره ۲ ماده ۱۱۷ قانون برنامه پنجم توسعه و بند (ط) تبصره ۹ قانون بودجه سال ۱۳۹۳ کل کشور نرخ مالیات بر ارزش افزوده در سال ۹۳ رقم ۸ درصد بود و این رقم در سال ۹۴ با یک درصد افزایش به ۹ درصد رسید. براساس قانون برنامه پنجم توسعه، دولت مکلف بود نرخ مالیات برارزش افزوده را از سال اول برنامه سالیانه یک واحد درصد اضافه نماید به گونه ای که در پایان برنامه به ۸ درصد برسد. دولت برای اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده، هر ساله تعدادی از فروشندگان و اصناف را مشمول مالیات می کرد که البته مقاومت هایی نیز هر ساله از سوی کسبه برای عدم مشمول شدن بر این نوع مالیات صورت می گرفت و پاسخ سازمان مالیاتی به این مشمولان این بود که مالیات بر ارزش افزوده در نهایت از مصرف کنندگان اخذ می شود.

نظرات(0)

شما هم میتوانید اولین نظر خود را ثبت نمایید.


Notice: Undefined variable: user_ID in /home/tsepress/public_html/wp-content/themes/tsepress-theme/comments.php on line 70