۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - 2024 20 Apr
#
#
اخبار اقتصادی بورس

حجم معامله محصولات نفتی و پتروشیمی ٥ درصد افزایش یافت

حجم معامله محصولات نفتی و پتروشیمی ٥ درصد افزایش یافت
کد: 2408   تاریخ انتشار :۲۵ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۰۴:۴۱

  • حجم معامله محصولات نفتی و پتروشیمی در بورس کالا از ابتدای سال تا ١٧ بهمن ماه نسبت به مدت مشابه پارسال ٥ درصد افزایش یافت.
  • به  گزارش TSEpress به نقل از  شانا، بورس کالای ایران از ابتدای امسال تا  هفدهم بهمن ماه شاهد رشد ٥ درصدی حجم و ٣ درصدی ارزش معامله های فرآورده های نفتی و محصولات پتروشیمی نسبت به مدت مشابه پارسال بود.بر اساس این گزارش، جمع کل حجم معامله ها به ٩ ملیون و ٦٧٦ هزار و سیصد و بیست و پنج هزار تن و ارزش معامله ها نیز از اول سال تا هفدهم بهمن به حدود ١٨٠ هزار میلیارد ریال (١٧٨,٨٢٦.٤٧٩.٧٢٨) رسید. این گزارش می افزاید: در بخش گازها  و خوراکها، حجم معامله ها به ٣ هزار و ششصد و بیست تن به ارزش ٥٢ هزار میلیون و ششصد و پنج هزار و چهارصد و هشتاد ریال رسید. همچنین، در بخش مواد پلیمری معامله گران، یک میلیون و هشتصد و نود و پنج هزار و سیصد و بیست و پنج تن محصول معامله کردند که ارزش این   معامله ها بیش از ٧٧ هزار میلیارد ریال بود. در بخش مواد شیمیائی نیز بیش از ٨٩٨ هزارتن محصول معامله شد و ارزش این معامله ها به بیش از ١٧ هزار میلیارد ریال رسید. بر پایه این گزارش، در بخش عایقهای رطوبتی حدود ١٨ هزار و یکصد تن محصول مورد معامله قرار گرفت و ارزش آن نیز بیش از ٢٢٧ هزار میلیون ریال بود و همچنین در سلاس واکس و نیز لوب کات و نیز روغن شاهد افزایش حجم معامله ها و ارزش  آنها نسبت به مدت مشابه پارسال بودیم. همچنین در این بازه زمانی بیش از ٣ میلیون و هشتصد هزار تن قیر از مسیر بورس کالا روانه بازار شد که ارزش  آن  بالغ بر ٥٠ هزار میلیارد و هشتصد و بیست و هفت میلیون ریال بود. تولید کنندگان وکیوم با توم نیز کمی بیشتر از ٢ میلیون تن محصول را در بورس کالا معامله کرند که ارزش معامله ها به  بیش از ٢٠ هزار میلیارد ریال رسید. معامله گران در بورس کالا تا هفدهم بهمن ماه بیش از ٢١١ هزار تن گوگرد را به ارزش  بیش از ٧٠١ هزار میلیون ریال معامله کردند. به گزارش خبرنگار شانا، مصرف کنندگان واقعی اکنون در بازار درخواست خرید دارند، و خروج واسطه ها سبب شده تا معامله ها با شفافیت کامل انجام شود و افزون بربورس کالا،شرکت ملی صنایع پتروشیمی و دیگر نهاد های نظارتی نیز بر نحوه معامله ها نظارت دارند و بازار محصولات و به طور مشخص بازار  پتروشیمی کشور با ثبات بوده است  و در آرامش بسر می برد. کارشناسان اعتقاد دارند که بورس کالا به دلیل ماهیت فعالیتهای خود و معامله‌های شفاف و دقیق در توسعه اقتصادی کشور و خروج از رکود تاثیرگذار است و این بورس در به تعادل رساندن معامله ها در شرایط اقتصادی کنونی کشور نقشی مهم را ایفا می کند و با توجه به ابزارهای متنوع برای معامله اکنون بورس  کالای ایران محلی مطمئن برای فروشندگان و خریداران به شمار می رود. اکنون با توجه به وجود رقابت و نیز بسترهای موجود در بورس کالا عرضه کنندگان با اطمینان اقدام به عرضه کالاها و محصولات خود می کنند و در مقابل خریداران با توجه به نظارتها و قوانین مدون موجود با اعتماد اقدام به خرید می کنند و نظم موجود در بورس کالا با مشارکت همه فعالان تولیدی و اقتصادی کشور پدید آمده است.

نظرات(0)

شما هم میتوانید اولین نظر خود را ثبت نمایید.


Notice: Undefined variable: user_ID in /home/tsepress/public_html/wp-content/themes/tsepress-theme/comments.php on line 70