۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - 2024 20 Apr
#
#
اخبار اقتصادی بورس

نگاه ویژه دولت برای رفع موانع اجرای بزرگترین پالایشگاه تولید بنزین کشور

نگاه ویژه دولت برای رفع موانع اجرای بزرگترین پالایشگاه تولید بنزین کشور
کد: 1904   تاریخ انتشار :۷ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۰۲:۱۸

  • معاون اول رئیس جمهوری با تاکید بر این که در دولت تدبیر و امید پروژه‎های مربوط به نفت و گاز از تحرک ویژه‌ای برخوردار بوده است، بر تلاش و نگاه ویژه دولت برای رفع موانع پالایشگاه ستاره خلیج فارس به عنوان بزرگترین پالایشگاه تولید کننده بنزین کشور خبر داد.
  • به  گزارش TSEpress به نقل ازشانا، معاون اول رئیس جمهوری، امروز (دوشنبه ٦ بهمن ماه) در جریان سفر به استان هرمزگان از بخشهای مختلف پالایشگاه میعانات گازی ستاره خلیج فارس بازدید کرد و از اعتبارات هزینه شده و زمان تکمیل این پروژه مطلع شد.اسحاق جهانگیری در نشستی با حضور مدیران پروژه پالایشگاه میعانات گازی ستاره خلیج فارس بر لزوم سرعت بخشیدن به روند تکمیل این پروژه تاکید کرد و از تلاشگران و دست اندرکاران آن قدردانی کرد. وی در این جلسه، پروژه پالایشگاه میعانات گازی ستاره خلیج فارس را از مهمترین طرحهای در دست اجرای کشور برشمرد و افزود: این پروژه به جهت کیفیت فرآورده‌های نفتی که قرار است تولید کند، از اهمیت زیادی برخوردار است. معاون اول رئیس جمهوری از این پروژه به عنوان طرحی ملی و کاری بزرگ یاد و تصریح کرد: خوشبختانه در دولت تدبیر و امید پروژه‌های مربوط به نفت و گاز از تحرک ویژه‌ای برخوردار بوده است و شاهد تحول در اینگونه پروژه‌ها هستیم. جهانگیری با اشاره به برخی موانع و مشکلات پیش روی تکمیل این پروژه، از اهتمام و نگاه ویژه دولت برای رفع موانع پیش روی این طرح خبر داد و افزود: از مسئولین این پروژه انتظار داریم دغدغه‌های موجود نسبت به نحوه اداره و اجرای پروژه را هرچه سریعتر مرتفع کنند. در این جلسه پیشرفت کلی طرح توسعه پالایشگاه ستاره خلیج فارس ٨١,٩ درصد، پیشرفت پروژه پالایشگاه ٧٨.٧ درصد، پروژه خط لوله ٩٩.٨ درصد و پروژه آبگیر دریا ٩٩.٢ درصد عنوان شد. همچنین در این جلسه مطرح شد که اعتبار مورد نیاز این پروژه ٣,٨ میلیارد یورو پیش بینی شده بود که تاکنون ٢.٨ میلیارد یورو هزینه شده است و برای راه اندازی اولیه ٤٠٠ میلیون یورو و برای راه اندازی ترین ١ (پروژه ١)، ٦٠٠ میلیون یورو نیاز است. در این جلسه، بیژن زنگنه وزیر نفت نیز به بیان توضیحاتی در خصوص این پروژه و برخی موانع و مشکلات آن پرداخت. در ادامه این جلسه هم گزارشی از آخرین وضعیت پیشرفت فیزیکی پالایشگاه و اهم فعالیتهای انجام شده از مهرماه ٩٢ ارائه شد و در خصوص اعتبارات مورد نیاز برای تکمیل این پروژه توضیحاتی مطرح شد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت، برنامه زمانبندی برای راه اندازی اولیه پروژه، برخی موانع و مشکلات پیش رو، اقدامات انجام شده در سازمان اجرایی پروژه و منابع مالی تزریق شده، از جمله محورهایی بود که در این گزارش به آن پرداخته شد.

نظرات(0)

شما هم میتوانید اولین نظر خود را ثبت نمایید.


Notice: Undefined variable: user_ID in /home/tsepress/public_html/wp-content/themes/tsepress-theme/comments.php on line 70