۹ فروردین ۱۴۰۳ - 2024 28 Mar
#
#
اخبار اقتصادی بورس

نگران اقتصاد چین نباشید

نگران اقتصاد چین نباشید
کد: 16758   تاریخ انتشار :۱۰ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۰۷:۰۵

کاهش رشد اقتصادی و نوسان بازار بورس و ارز باعث بروز نگرانی‌هایی در مورد دومین اقتصاد بزرگ جهان شده است. برخی از تحلیل‌گران نیز پیش‌بینی می‌کنند که اوضاع وخیم‌تر نیز بشود.

اما پایگاه خبری شینهوا ادعا کرده است که این نتیجه‌گیری‌ها اغراق‌آمیز و گمراه‌کننده است؛ علاوه بر آن توانایی سیاستگذاران چینی را نیز زیر سوال می‌برد.

کاهش رشد اقتصادی در حقیقت نتیجه دردناک تغییر مدل‌ها و ساختار اقتصادی در چین است. این کشور سعی دارد به سمت مصرف و خدمات متمایل بشود.این پایگاه خبری در تحلیل خود نوشته است: «مدل‌های سرمایه‌گذاری تا کنون به بن‌بست رسیده‌اند. مشکلات مختلفی از جمله حجم بالای بدهی‌ها، مسیر اقتصاد را به سمت توسعه پایدار ناگزیر کرده است.»

رشد 6.9درصدی برای اقتصاد قطعاً از نظر دیگر کشورها باید رشک‌برانگیز باشد. این یعنی چین باید آهنربایی باشد که اقتصادهای مختلف جهان را به سوی خود می‌کشاند. اما اکنون با صحبت‌ها و زمزمه‌هایی که در مورد چین صورت گرفته است سرمایه‌گذاران از این کشور فرار می‌کنند.

شینهوا ادعا کرده است که مقامات چینی بدهی‌ها را تحت کنترل درآورده‌اند و به زودی حجم این بدهی‌ها کاهش خواهد یافت.

این پایگاه خبری، نوسان دیگر اقتصادهای نوظهور را دلیل اصلی کاهش رشد اقتصادی دانسته است.

به این ترتیب اقتصاد چین اکنون مسیر خود را پیدا کرده است و به ریشه مشکلات واقف است در نتیجه می‌تواند به زودی به رشد اقتصادی تعیین‌شده دست پیدا کند.

چین مواضع اقتصادی خود را به صورت شفاف مشخص کرده است و برای نشست گروه 20 کاملاً آماده، حاضر شده است. این کشور سعی دارد توانایی خود را در انجام فعالیت‌های اصلاحی در اقتصاد نشان بدهد.

بر اساس اطلاعات به دست آمده از پایگاه خبری شینهوا، چین تلاش می‌کند مصرف‌کنندگان را به مصرف بیشتر ترغیب کند و از این طریق به اهداف اقتصادی خود برسد.

وزیر اقتصاد و دارایی چین نیز در نشست گروه 20 بحث اصلاح ساختاری را جزو اولویت‌ها دانسته است.

منبع: شینهوا

اقتصاد   چین   

نظرات(0)

شما هم میتوانید اولین نظر خود را ثبت نمایید.


Notice: Undefined variable: user_ID in /home/tsepress/public_html/wp-content/themes/tsepress-theme/comments.php on line 70