۸ فروردین ۱۴۰۳ - 2024 27 Mar
#
#
اخبار اقتصادی بورس

هدف بعدی شاخص قله 144هزار واحد؛ سهام 25سنتی در ایران

هدف بعدی شاخص قله 144هزار واحد؛ سهام 25سنتی در ایران
کد: 16610   تاریخ انتشار :۴ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۲۴

یک تحلیلگر تکنیکال که ثبت رکوردهای 30هزار واحدی و 90هزار واحدی شاخص کل بورس در سال‌های اخیر را پیش بینی کرده، بود، از پیش بینی رکورد 144 هزار واحدی برای این بازار خبر داده است.

  به گزارش  TSEpress   امیر عباس کنی نویسنده کتب تحلیل تکنیکال در گفت‌وگو با خبرنگار بورس خبرگزاری فارس؛ با پیش بینی آخرین وضعیت بازار سرمایه ایران گفت: بررسی چارت‌های زمانی کوتاه مدت نشان می‌دهند، شاخص کل بورس در کم ترین زمان ممکن طی یک سال و دو ماه آینده رکورد 89 هزار واحدی خود در پاییز سال 92 را پس خواهد گرفت و پس از آن این فرصت را خواهد داشت که در خوشبینانه ترین حالت به قله 144 هزار واحدی دست یابد.

وی با اشاره به تجربه 13 سال حضور خود در بازار های مالی بزرگ دنیا ، گفت: علم تکنیکال به عنوان تخصصی که نقاط ضعف و قوت بازارسهام در دوره های کوتاه مدت را بررسی و شکوفا می کند، همواره مورد توجه سرمایه گذاران قرار می گیرد. این در حالی است که پیش بینی وضعیت بازار سهام در آینده بر اساس الگوهای بلندمت تنها با تجربه میسر بوده و ابزارهای علمی متناسب به خود را طلب می‌کند.

این استاد دانشگاه از رکود دو سال اخیر بازار سرمایه سخن گفت و افزود: شاید در تاریخ ایران طولانی ترین دوره رکود در دو سال گذشته تجربه شد، هر چند که برای این رکود دلایل توجیهی اقتصادی عنوان می شد، اما اکنون باید به دلایل منطقی این رکود عمیق تر هم باشد، چرا که با وجود لغو تحریم ها ،مخارج کشور به دلیل سرمایه گذاری‌های بلند مدت از قبیل خرید هواپیما و غیره در حال افزایش است.

بنابراین در این مرحله رشد نماگرهای بورس باید کاهش یابد چرا که آثار سرمایه گذاری ها در آینده محقق می شود و برای دستیابی به خروجی و بازدهی نیازمند زمان است.

کنی افزود:  بازار سهام به دلیل اینکه دسترسی به عوامل تولید و تحقق بخشی آن در گذشته فراهم نبود و کشور به دلیل آنکه نمی توانست عنان دخل و خرج خود در سرمایه گذاری ها را در دست گیرد به نوعی در « زندان تولید » فرو افتاده بود و رکود فرسایشی را تجربه می کرد، اما اکنون با برداشته شدن محدودیت ها این امیدواری بوجود آمده تا با ترکیب عوامل فردی و عقد قراردادهای سرمایه گذاری در کنار ایجاد جایگاه مناسب کشور در حوزه های بین المللی، امکان توسعه اقتصادی و به تبع آن چشم انداز بازار سرمایه با دورنمایی روشن روبرو باشد.

وی ادامه داد: جامعه ایران هم اکنون شاهد توسعه روابط اقتصادی در حوزه های صنعتی همچون برق، حمل ونقل و ترابری است و اقدام های بنیادین فعلی باعث خواهد شد، نتایج سرمایه گذاری ها در سال های آینده محقق شود.

این کارشناس برجسته بازار سرمایه با ارزیابی قیمت سهام در بورس ایران گفت: زمانی قیمت دلار در برابر ریال ایران مبلغ 7 تومان بود و اکنون این رقم به 3500 تومان رسیده است. بنابراین سرمایه گذارانی که سهام شرکت های قطعه ساز یا بانک ها و یا خودروسازها و دیگر صنایع بورسی را می خرند با ارزیابی ارزان بودن این دارایی ها به بازار ورود کرده‌اند، چرا که سهام در بازار سرمایه ایران از مفت هم ارزانتر است.

قیمت سهام اغلب شرکت های بورسی هم اکنون 50 سنت و در برخی شرکت ها قیمت هر سهم شرکت ها از 25 سنت تجاوز نمی کند. بنابراین در دنیای کوچک امروز ، سرمایه گذاران هوشمند می دانند که سرمایه گذاری جدید بر سر خرید سهام 100 تومانی که به 200 تومان افزایش یافته همچنان مفت است، زیرا در مقایسه با قیمت ،توزیع و هزینه تمام شده محصول در دنیای امروز عدد قابل توجهی نیست.

متخصص علوم تکنیکال در بازار سرمایه گفت: علم تکنیکال رابطه متناظر با مدیریت صنعتی داشته و با علوم بنیادی و توسعه اقتصادی کشورها هم رابطه است.

بنابراین در این رابطه فرهنگ سودآوری،سرعت عمل و مدیریت کیفیت از اهمیت بالایی برای تحلیل برخوردار است. ازاینرو برای ترسیم یک چارچوب حرکتی و بررسی آثار آن از علوم تکنیکال و فاندامنتال بهره گیری می شود.

   

بورس   

نظرات(0)

شما هم میتوانید اولین نظر خود را ثبت نمایید.


Notice: Undefined variable: user_ID in /home/tsepress/public_html/wp-content/themes/tsepress-theme/comments.php on line 70

Notice: ob_end_flush(): failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/tsepress/public_html/wp-includes/functions.php on line 5219