۳۱ فروردین ۱۴۰۳ - 2024 19 Apr
#
#
اخبار اقتصادی بورس

ورود شاخص به کانال 75 هزار واحدی صعود شاخص ادامه دار است؟

ورود شاخص به کانال 75 هزار واحدی صعود شاخص ادامه دار است؟
کد: 19139   تاریخ انتشار :۴ مرداد ۱۳۹۵ ساعت ۰۳:۲۰

در ادامه روند صعودی شاخص از اواخر هفته گذشته، امروز نیز شاهد رشد شاخص بازار سرمایه و ورود آن به کانال 75 هزار واحدی بودیم اما آیا این روند پایدار خواهد بود؟

به گزارش  TSEpress   و به نقل از اقتصاد آنلاین، بازار سرمایه که پس از رشد چشمگیر ماه های پایانی سال گذشته از ابتدای سال جاری روند نزولی را در پیش گرفت و  نگرانی برخی سرمایه گذاران را در پیش داشت، این روزها و از اواخر تیرماه وارد فاز جدیدی شده و طی یک هفته گذشته همواره شاخص روند صعودی را در پیش گرفته است.

علی رضا کدیور، کارشناس بازار سرمایه، در گفت وگو با خبرنگار اقتصاد آنلاین، در پاسخ به اینکه آیا این روند ادامه دار خواهد بود و دوران ریزش بازار به پایان رسیده است؟ اظهار کرد:عواملی که در افت شاخص تاثیر گذار بودند همواره پا برجا هستند که اصلی ترین آنها قیمت نفت و مواد خام و معدنی و پتروشیمی است.

 وی در ادامه با اشاره به اینکه  نرخ ارز و رکود اقتصادی از دیگر عوامل موثر بر بازار سرمایه هستند، تاکید کرد: رکود حاکم بر اقتصاد موجب شده که اکثر شرکت های تولیدی با مشکل فروش محصولاتشان روبه رو هستند.

این کارشناس بازار سرمایه با اشاره به اینکه اتفاق خاصی نیفتاده که روند بازار را تغییر دهد، تصریح کرد: به نظر می رسد رشد اخیر شاخص به انتشار صورت های مالی سه ماهه شرکت ها مرتبط باشد  و دلیل آن هم این است که بازار تحلیل نادرستی از صورت های مالی داشته است.

کدیور با بیان اینکه در آینده نزدیک روند صعود شاخص متوقف خواهد شد و این روند تداوم نخواهد داشت، گفت:آینده بازار نیز به متغیرهای تاثیرگذار بر بازار مانند قیمت نفت، مواد خام و نرخ سود بستگی دارد.

شاخص بازار سرمایه با رشد 249 واحدی در پایان معاملات امروز به 75 هزار و 183 واحد رسید.

بر اساس این گزارش، امروز در بازار سرمایه نمادهای فولاد، فملی و شبندر در رشد شاخص تاثیر مثبت داشتند.

جدول زیر جزییات تاثیر نمادهای مختلف بر رشد شاخص را نشان می دهد:

یکشنبه

نمادهای فملی، فولاد، مساپا 955 با بیشترین تقاضا و نمادهای دعبیدح، مساپا 955 و شمواد با بیشترین عرضه روبه رو بودند.

جدول های زیر جزییات بیشترین تقاضا و عرضه را برای نمادهای مختلف نشان می دهد:

یکشنبه 1یکشنبه 2

بازار سرمایه   بورس   

نظرات(0)

شما هم میتوانید اولین نظر خود را ثبت نمایید.


Notice: Undefined variable: user_ID in /home/tsepress/public_html/wp-content/themes/tsepress-theme/comments.php on line 70