۳۱ فروردین ۱۴۰۳ - 2024 19 Apr
#
#
اخبار اقتصادی بورس

پاسخ مدیر پذیرش بورس در مورد وضعیت "های‌وب"

پاسخ مدیر پذیرش بورس در مورد وضعیت
کد: 27600   تاریخ انتشار :۵ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۰۸:۴۸

مدیر پذیرش بورس اوراق بهادار تهران خبر داد: ادبیات موضوع ادغام و تملیک شرکت‌ها امروزه در اقتصاد ایران تعریف شده است.

به گزارش TSEpress مدیر پذیرش بورس اوراق بهادار تهران در گفت‌وگو با خبرنگار بورس خبرگزاری فارس درباره موضوع قوانین ادغام و تملیک شرکت‌ها و حرف و حدیث‌های بسیار درباره شرکت‌های های وب ،پارس آنلاین و آسیا تک گفت: سهام شرکت آسیا تک در آستانه عرضه اولیه بوده و آخرین اطلاعاتی که وجود دارد، مبنی بر عرضه عمومی سهام این شرکت در اولیه فرصت موجود است.

اسماعیل درگاهی موضوع ادغام آسیا تک با های وب را به دلیل مباحث قیمتی منتفی دانست و گفت: البته در این زمینه بورس تهران اختیار کامل را به سهامداران عمده هر دو شرکت داده تا بر اساس منافع بنگاه تصمیم بگیرند و مجاز هستند، یا عرضه اولیه سهام و یا ادغام در یکدیگر را در دستور کار قرار دهند.

این مقام مسئول افزود: در مورد قانون ادغام و تملیک به دلیل اینکه در این اندازه تا به امروز در بازار سرمایه وجود نداشته، از طرفی  قوانین موجود به حد لازم برای تصمیم گیری کفایت نمی‌کند، همواره با حساسیت از سوی نهادهای ناظر روبرو بوده است، اما در نهایت این مسیری است که بازارهای مالی و اقتصاد واقعی در دنیا رفته‌اند و یکی از راه‌های بزرگ تر شدن شرکت‌ها و حفظ آن‌ها در فضای رقابتی ادغام و تملیک است.

درگاهی با بیان اینکه ادبیات موضوع ادغام و تملیک شرکت‌ها امروزه در اقتصاد ایران تعریف شده، عنوان کرد: برای افزایش تجربه بیشتر باید چندین مجموعه عملیاتی وجود داشته باشد که بتوان ادغام و تملیک را به درستی در بنگاه‌های اقتصادی پیاده کرد. مجموعه بورس تهران از موضوع ادغام شرکت‌ها در های وب با شرط حفظ منافع عموم سهامدارانی که در عرضه اولیه آن شرکت کرده‌اند و همچنین ارزش افزا بودن این ادغام حمایت می‌کند.

مدیر پذیرش بورس تهران یادآور شد:سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی و وزارت ارتباطات به عنوان نهادهای ناظر بر این بخش وقتی موافق با ادغام شرکت‌های مخابراتی و اینترنتی باشند، به تبع آن رسالت بورس تنها از زاویه رصد مباحث مالی و ارائه ساختار مشخص بر اساس رعایت دستورالعمل‌های وزارت ارتباطات و سازمان تنظیم مقرارت رادیویی خواهد بود، هم اکنون نیز ادغام شرکت پارس لین ارتباطات با شرکت بورسی‌ های وب انجام شده است و در حال ارائه اطلاعات به سازمان بورس هستند.

وی افزود: در موضوع ادغام و تملیک به دلیل ورود یک بنگاه در بنگاهی دیگر مباحث مربوط به کارشناسی دقیق قیمت و دارایی‌ها بسیار مهم است و اگر تا کنون زمان بر شده بخاطر نوشتار قرارداد نیست، بلکه چگونگی ورود یک بنگاه در سیستم عملیاتی بنگاه دیگر و ارزیابی ارزش ایجاد شده است. بررسی اینکه این اقدام در کجا کمک می‌کند و هم افزایی در کجا رخ می‌دهد، نیاز به اثبات ادعاهای مختلف بوده و ارزش گذاری دقیق داریی ها و تناسب هزینه‌ها با توجه به سرمایه پایه شرکت ادغام شده را می‌طلبد.

 

های وب   

نظرات(0)

شما هم میتوانید اولین نظر خود را ثبت نمایید.


Notice: Undefined variable: user_ID in /home/tsepress/public_html/wp-content/themes/tsepress-theme/comments.php on line 70