۹ فروردین ۱۴۰۳ - 2024 28 Mar
#
#
اخبار اقتصادی بورس

پتروشیمی ایران باید روزآمد شود

پتروشیمی ایران باید روزآمد شود
کد: 9074   تاریخ انتشار :۳ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۰۰:۳۲

  • مدیر عامل غول پتروشیمی آلمانی، لینده، معتقد است که صنعت پتروشیمی ایران در وضع مناسبی قرار دارد اما باید به تکنولوژی مدرن دنیا مجهز شود.
  •  به گزارش TSEpress  ولفگنگ بوچله به خبرنگار شانا در تهران گفت: شرکت لینده آمادگی دارد تا به محض برداشته شدن تحریمهای غرب علیه ایران، حضور قانونی خود را در این کشور از سر گیرد.
    شرکت آلمانی لینده در ایران حضور تاریخی دارد، اما از سال ٢٠١٠ بر اثر فشار تحریمهای این کشور را ترک کرد.
    به گفته بوچله، لینده در صنعت گاز طبیعی مایع شده (ال ان جی) نیز یکی از بزرگترین بازیگران بازار جهانی به شمار می رود.
    وی با بیان ظرفیتهای عظیم سرمایه گذاری در صنعت پتروشیمی ایران گفت: ما می دانیم که وزارت نفت ایران قرار است سرمایه گذاریهای بسیاری برای توسعه این بخش انجام دهد و ما نیز به طور حتم خواهان آن هستیم که پس از لغو تحریمها با شرکتهای ایرانی همکاری داشته باشیم و فناوری را به آنها انتقال دهیم. مدیرعامل لینده تصریح کرد: انتظار می رود لغو تحریمهای ایران تا اویل سال ٢٠١٦ میلادی به طول بینجامد.
    امیدها برای برداشته شدن تحریمهای غربی علیه ایران از ١٤ ژوییه (٢٣ تیرماه) که این کشور توافق هسته ای تاریخی خود را با ٦ قدرت جهان در وین نهایی کرد به اوج خود رسیده است.
    مدیرعامل لینده درباره جایگاه گاز ایران در بازارهای جهانی گفت: قیمت و در دسترس بودن، دو عامل اصلی در این بازار هستند که ایران از هر دو بهره کافی را برده است.
    وی همچنین به ساخت خطوط لوله برای انتقال گاز اشاره کرد و گفت: ایجاد خطوط لوله هیچگاه مشکلی نبوده و این متقاعد کردن کشورهای دخیل است که همیشه زمان زیادی به طول می انجامد.
    بوچله در پایان تصریح کرد: خاورمیانه به دلیل دارا بودن ذخایر عظیم گاز و هزینه تولید پایین در بهترین موقعیت در بازار این سوخت پاک قرار دارد.

نظرات(1)

شما هم میتوانید اولین نظر خود را ثبت نمایید.


Notice: Undefined variable: user_ID in /home/tsepress/public_html/wp-content/themes/tsepress-theme/comments.php on line 70