۳۱ فروردین ۱۴۰۳ - 2024 19 Apr
#
#
اخبار اقتصادی بورس

پدیده شاندیز رفع پلمپ نشده است

پدیده شاندیز رفع پلمپ نشده است
کد: 4386   تاریخ انتشار :۵ اردیبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۲۱

چکیده: رئیس سازمان امور اراضی کشور گفت: بر خلاف موارد مطرح شده، فعالیت پدیده شاندیز دوباره آغاز نشده و رفع پلمپ آن صحت ندارد، بلکه تنها یکی از دفاتر شهرستانی برای پس گرفتن سهام یا اصلاحات مالی سهام داران قبلی به مدت محدود باز است.

قباد افشار گفت:پدیده شاندیز رفع پلمپ نشده و اجازه فروش هیچ نوع سهامی ندارد. به گزارش TSEpress   به نقل از خبرگزاری تسنیم رئیس سازمان امور اراضی کشور با بیان اینکه پرونده قضایی این پروژه در جریان است، ادامه داد: تغیری کاربری غیر مجاز این پروژه با قوت در دست پیگیری است و بنا بر دستور رئیس قوه قضائیه؛ پرونده این پروژه در دادگاه مشهد در حال رسیدگی تا صدور حکم است. افشار اظهار داشت: دادگاه برای این پرونده امکان صدور دو نوع حکم داردبه طوری که این پروژه قلع و قمع یا مشمول پرداخت جریمه سنگین می شود. وی تصریح کرد: این پروژه علاوه بر داشتن تغییر کاربری‌های غیر مجاز در زمین‌های کشاورزی، ساخت و ساز غیر مجاز، مسائل زیست محیطی و ترافیکی در محدوه خود داشته و ضوابط شهرسازی را رعایت نکرده است. این مقام مسئول یادآورشد: موضوع پروژه پدیده شاندیز علاوه بر قوه قضائیه در کارگروهی به ریاست وزیر کشور در حال بررسی است تا راهکار مناسبی برای حل این مساله پیدا شود. احتمال شروع دوباره پروژه پدیده شاندیز درنیمه سال افشار گفت: پیش بینی می شود تا نیمه اول سال افقی برای این پروژه طراحی شود و امکان دارد این پروژه ادامه پیدا کند. رئیس سازمان امور اراضی کشور خاطر نشان کرد: بر اساس ایستادگی سازمان امور اراضی این پروژه با همکاری مناسب سایر ارگان‌ها متوقف و از شیوع پدیده‌های این چنینی در سایر مناطق کشور‌ جلوگیری به عمل آمد. وی با بیان اینکه پدیده شاندیز در انواع و حجم تخلف در نوع خود یک پدیده نادر بود، تاکید کرد: "پدیده" در حال گسترش در سایر استان ها بود به طوری که شمال، آذربایجان و جنوب کشور با تخلف و بدون کسب مجوزهای لازم، خرید زمین و حتی وجود پروژه در حال انجام تبلیغات و فروش سهام بود. وی بابیان اینکه فروش سهام این پروژه ممنوع است، تاکید کرد: بازگشایی دفتر این پروژه برای اصلاحات مالی سهام برخی از سهام داران و برای مدت محدود است و این دفتر اجازه فعالیت دیگری ندارد. گفتنی است بنا بر اعلام برخی از رسانه‌ها، دو دفتر از دفاتر خدمات سهامداری پدیده در سبزوار و تربت حیدریه به منظور ارائه خدمات سهامداری به سهامداران بازگشایی شده‌ است.
 

نظرات(0)

شما هم میتوانید اولین نظر خود را ثبت نمایید.


Notice: Undefined variable: user_ID in /home/tsepress/public_html/wp-content/themes/tsepress-theme/comments.php on line 70