۱۰ فروردین ۱۴۰۳ - 2024 29 Mar
#
#
اخبار اقتصادی بورس

پرویزیان:چاره‌ای جز کاهش نرخ سود نداریم

پرویزیان:چاره‌ای جز کاهش نرخ سود نداریم
کد: 18615   تاریخ انتشار :۲۴ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۰۳:۰۷

مدیرعامل بانک پارسیان می‌گوید: شرایط اقتصادی کشور به گونه‌ای است که چاره‌ای نداریم جز کاهش نرخ سود بانکی و دیر یا زود این اتفاق رخ خواهد داد.

کوروش پرویزیان رئیس کانون بانک‌ها و مؤسسات اعتباری خصوصی درباره کاهش داوطلبانه نرخ سود سپرده ها توسط برخی بانک‌ها گفت:" کاهش نرخ تورم و شرایط بانک‌ها به گونه ای است که نرخ سود سپرده ها باید کاهش پیدا کند و بانک‌های کشور هم مدت ها است به دنبال این کاهش هستند ولی باید شرایط هم برای این کاهش فراهم باشد". به گزارش TSEpress  به نقل ازخبر آنلاین، وی افزود:" بانک پارسیان به عنوان یکی از بانک‌های خصوصی کشور تصمیم دارد نرخ سود سپرده های خود را به 15 تا 16 درصد برای سپرده های یک ساله کاهش دهد و امیدواریم سایر بانک‌ها هم در این مسیر قدم بردارند تا نرخ سود به نقطه تعادلی و واقعی برسد". مدیرعامل بانک پارسیان ادامه داد:" بهره‌مندی از اثرات کاهش نرخ سود نیازمند پایبندی کامل تمام شبکه بانکی به نرخ های واقعی است و تا این هماهنگی به صورت کامل بوجود نیاید، نمی توانیم از پیامدهای کاهش نرخ سود در سطح کلان اقتصاد بهره ببریم". وی در پاسخ به این سؤال که گزارش‌هایی که اخیرا درباره شرایط شبکه بانکی کشور و ورشکستگی آن منتشر شده تا چه حد صحیح است، گفت:" ورشکستگی از نظر حقوقی مفهوم مشخص و روشنی دارد. شرایط بانک‌های کشور در حال حاضر با این مفهوم مطابقت ندارد. چرا که بانک‌ها دارایی‌های زیادی دارند که نسبت سرمایه به مطالبات غیرجاری آن‌ها را در سطح مطلوبی نگه می دارد، ولی  بخش زیادی از این دارایی ها به صورت وثائق ملکی تسهیلات گیرندگان است و امکان نقدشوندگی ندارد. این وضعیت با حالتی که بانک اصلا دچار کمبود دارایی و سرمایه باشد متفاوت است".

اقتصاد   سود بانکی   

نظرات(0)

شما هم میتوانید اولین نظر خود را ثبت نمایید.


Notice: Undefined variable: user_ID in /home/tsepress/public_html/wp-content/themes/tsepress-theme/comments.php on line 70