۱۰ فروردین ۱۴۰۳ - 2024 29 Mar
#
#
گزارش روز - شنيده ها

پیش بینی بازار 12 اسفند ماه

پیش بینی بازار 12 اسفند ماه
کد: 3068   تاریخ انتشار :۱۱ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۵۸

بازار در انتظار انتشار اخبار مذاکرات سوئیس

بازار بورس طی روز اخیر در ابتدای وقت با حجم معاملات زیادی کار خود را در محدوده مثبت آغاز نمود اما از اواسط وقت با کاهش حجم تقاضا ، قیمتها نیز کمی با کاهش مواجه گردیدند .

در شرایط ثبات قیمتی بازارهای جهانی نفت و همچنین ارز در بازار آزاد ، بازار بورس این روزها متاثر از اخبار مربوط به مذاکرات هسته ای و همچنین عرضه های دارندگان اعتبار با تلاطماتی همراه می باشد . در کنار این مساله ، جابجایی های آخر سال نیز در وضعیت گروههای مختلف تاثیر گذار گردیده است . فارغ از این مسائل نگاه بازار به نتیجه ماراتن پرونده هسته ای کشورمان دوخته شده است . ماراتنی که بیش از یک دهه پیش آغاز گردیده و گفته می شود به روزهای حساس و پایانی خود بسیار نزدیک شده است . در این زمینه روز اخیر تیم مذاکره کننده هسته ای کشورمان راهی ژنو سوئیس شدند تا نشست هایی با جان کری وزیر امور خارجه آمریکا و همچنین نمایندگان کشورهای 1+5 در شهرهای ژنو و مونتروی این کشور داشته باشند . همچنین گفته می شود فردا نتانیاهو قصد سخنرانی در کنگره آمریکا را دارد . برای این منظور نتانیاهو طی روزهای گذشته به واشنگتن سفر نموده است . این روزها در بازار شاهد انتقال مالکیت با حجم نسبت بالایی در سهام برخی شرکتهای مهم بازار از جمله خودرو ، وبصادر ، زامیاد ، ونفت و ... هستیم که نکته قابل توجه در این معاملات انتقال مالکیت از سوی شرکتهای حقوقی به افراد حقیقی می باشد . این جریان ورود نقدینگی به بازار از سوی برخی افراد حقیقی در جهت تکمیل پورتفوی و سبد سهام بوده و گویای افزایش امیدواری ها به توافق در پرونده هسته ای کشورمان می باشد . برای بازار فردا پیش بینی می گردد معاملات در ابتدای وقت در محدوده قرمز رنگ دامنه نوسان روزانه آغاز گردد ، اما در ادامه با افزایش حجم تقاضا شاهد افزایش قیمتها و متعادل گردیدن بازار خواهیم بود .

نظرات(0)

شما هم میتوانید اولین نظر خود را ثبت نمایید.


Notice: Undefined variable: user_ID in /home/tsepress/public_html/wp-content/themes/tsepress-theme/comments.php on line 70