۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ - 2024 27 Apr
#
#
گزارش روز - شنيده ها

پیش بینی بازار 13 دی ماه

پیش بینی بازار 13 دی ماه
کد: 14396   تاریخ انتشار :۱۲ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۳۶

افزایش نسبی حجم تقاضا در پی اولین گشایش بانکی

خلاصه ای از وضعیت بازار طی معاملات روز اخیر بازار بورس در نخستین روز معاملاتی خود ، تحت تاثیر خبر تحریم احتمالی برخی شخصیت های حقیقی و حقوقی سپاه مرتبط با برنامه موشکی کشورمان و همچنین عدم تداوم حمایت از نماد فاذر که بعنوان لیدر این روزهای بازار شناخته می شود ، با جوی نسبتا منفی همراه گردید هر چند از ابتدای وقت تا لحظات پایانی شاهد نوسانات قیمتی زیادی در بازار بودیم . شایان ذکر است ارزش معاملات روز اخیر نسبت به روز گذشته با کاهش محسوسی همراه گردید .

بازارهای بین المللی و ارز در بازارهای جهانی ، طلا و نفت طی آخرین روز معاملاتی خود وضعیت نسبتا با ثباتی را تجربه نمودند . طلا روز جمعه نیز به مانند روزهای گذشته بدون نوسان قیمتی خاصی حول قیمت 1060 دلار در هر انس در حال معامله بوده و نهایتا در نرخ 1060 دلار و 40 سنت به کار خود پایان داد . در بازار نفت ، نفت برنت با اندکی افزایش قیمت به سطح 37 دلار و 61 سنت رسیده و در این نرخ به کار خود در این هفته پایان داد . در بازار ارز ، دلار طی معاملت رور اخیر با کمی افزایش قیمت همراه گردید . این ارز رایج بازار هم اینک در نرخ 3670 تومان در بازار آزاد در حال معامله می باشد .

پیش بینی بازار فردا بازار بورس همانگونه که انتظار آن وجود داشته و در گزارش پیش بینی روز گذشته بازار نیز ارائه گردید ؛ اولین روز هفته را با عقب نشینی خریداران و کاهش حجم معاملات آغاز نمود . اما بازار فردا احتمالا متفاوت از معاملات روز اخیر خواهد بود . چرا که پس از پایان معاملات روز اخیر خبری مبنی بر لغو رسمی تحریم بانکی صادرات پتروشیمی ایران در اروپا منتشر گردید که بیانگر اولین گشایش قانونی مبادلات ارزی ایران در سطح بین المللی می باشد . در این رابطه امروز مدیرعامل شرکت بازرگانی پتروشیمی با بیان اینکه برای نخستین بار پس از پنج سال فعال سازی حساب شرکت بازرگانی پتروشیمی در بانک‌های اروپایی رقم خورد، گفت: بر این اساس قرارداد تجاری بین شرکت بازرگانی پتروشیمی با انجمن سازندگان اسپانیا نهایی و مبادله شد . بازار فردا در ابتدای وقت روز آینده احتمالا کمی بالاتر از قیمت های آخرین معاملات روز گذشته کار خود را آغاز نموده و در ادامه تحت تاثیر خبر فوق به مرور با افزایش حجم تقاضا ، شاهد افزایش نسبی قیمت ها خواهد بود که در این بین نماد فاذر می تواند تسریع و تشدید کننده روند رو به بالای بازار باشد چرا که این نماد این روزها از سوی فعالان بازار به عنوان رهبر بازار شناخته می شود .

نظرات(0)

شما هم میتوانید اولین نظر خود را ثبت نمایید.