#
#
گزارش روز - شنيده ها

پیش بینی بازار 14 آذرماه

پیش بینی بازار 14 آذرماه
کد: 12714   تاریخ انتشار :۱۳ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۳۷

سنگینی کفه تقاضا نسبت به عرضه

خلاصه وضعیت بازار طی آخرین روز بازار بورس در ابتدای وقت روز سه شنبه ، در بسیاری از گروهها کمی پایین تر از قیمت صفر تابو معاملات کار خود را آغاز نمود . پس از گذشت لحظات ابتدایی وقت ، به مرور شاهد افزایش عرضه ها در بسیاری از گروهها بودیم. تنها گروه سبز رنگ بازار طی روز سه شنبه را نمادهای بیمه ای و انفورماتیک تشکیل دادند . جو منفی حاکم بر بازار امروز تا پایان وقت ادامه داشته و نهایتا بازار با این وضعیت به کارخود در روز پایانی هفته پایان داد .

 

بازارهای بین المللی در بازارهای جهانی ، طلا و نفت در ابتدای وقت با کمی کاهش قیمت نسبت به روز گذشته کار خود را آغاز نموده و در ادامه طلا در محدوده قیمتی 1059 دلار در هر انس متعادل گردیده و نفت برنت دریای شمال نیز با 8 سنت کاهش قیمت به سطح 43 دلار و 49 سنت در هر بشکه رسید . در بازار ارز پس از کاهش نسبی قیمت دلار ، این ارز رایج بازار طی آخرین روز هفته در نرخ 3650 تومان به ثبات نسبی رسید .

 

پیش بینی بازار فردا بازار بورس هفته گذشته تحت تاثیر عرضه 10 درصد از سهام شرکت بهمن دیزل با عرضه هایی مواجه گردیده و با کمی کاهش عمومی قیمت ها مواجه گردید . اما با بازگشت بخشی از وجه مصرف شده برای خرید سهام این شرکت از سوی برخی شرکتهای حقوقی و همچنین اخبار مطلوب سیاسی ، اقتصادی ( از جمله سفر هیات بزرگ بسیاری از مدیران و روسای شرکت های ایتالیایی به ایران و عقد پیش قراردادهای مهم اقتصادی در حوزه های مختلف ) احتمالا ابتدای هفته آینده آینده قیمت ها با کمی افزایش همراه خواهند گردید . از اتفاقات مهم روزهای گذشته می توان به ارائه گزارش آژانس انرژی هسته ای در رابطه با پرونده ایران اشاره نمود . در بخشی از این گزارش آمده است : ایران پیش از سال ۲۰۰۳ برای ساخت بمب فعالیت تحقیقاتی داشته است ولی بعد از ۲۰۰۹ فعالیت تسلیحاتی نداشته است . در این زمینه وال استریت جورنال به نقل از مقام‌های آمریکایی عنوان نمود ؛ با توجه به گزارش محرمانه آژانس لغو تحریم‌های ایران با مشکل رو به رو نخواهد شد . همچنین ‏سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اظهار نمود : با توجه به گزارش آژانس، آمریکا و دیگر اعضای 1+5 در جلسه شورای حکام با مختومه شدن پرونده PMD موافقت خواهند کرد . برای بازار فردا می توان چنین پیش بینی نمود که در ابتدای وقت بسیاری از گروهها در محدوده قیمت های آخرین معاملات روز سه شنبه کار خود را آغاز نموده و در ادامه با توجه به اتفاقات سیاسی و اقتصادی مذکور به مرور کمی رشد قیمتی را شاهد باشیم .

نظرات(0)

شما هم میتوانید اولین نظر خود را ثبت نمایید.

#
#
#
#
آخرین اخبار
تپسی همچنان در مسیر صعودی!
۳ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۰۷:۵۵
شایعات نیمایی
۲۸ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۰۶:۵۹
اخبار بیشتر