۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - 2024 20 Apr
#
#
گزارش روز - شنيده ها

پیش بینی بازار 18 اسفند ماه

پیش بینی بازار 18 اسفند ماه
کد: 17033   تاریخ انتشار :۱۷ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۱۵

بازاری نوسانی در محدوده قیمت صفر تابلو

خلاصه ای از بازار طی معاملات روز اخیر بازار بورس در ابتدای وقت روز اخیر در بسیاری از گروهها در محدوده قیمت های آخرین معاملات روز گذشته کار خود را آغاز نمود . پس از گذشت لحظات ابتدایی وقت شاهد افزایش حجم عرضه در نمادهای خودرویی و افزایش تقاضا در نمادهای بانکی بودیم . نمادهای خودرویی پس از عرضه اول وقت مجددا با تقاضا وارده به سیستم با افزایش قیمت مواجه گردیده و نمادهای بانکی نیز به مانند خودرویی ها با اقبال بازار مواجه گردیدند . از دیگر گروههای مورد توجه بازار طی نیمه اول وقت می توان به نمادهای ساختمانی اشاره نمود . ساعت پایانی وقت بر حجم عرضه ها افزوده گردیده تا شاهد عرضه صف خرید خودرو ، خاور و افت 1 تا 3 درصدی قیمت سایر نمادهای باشیم .

. بازارهای بین المللی و ارز در بازارهای جهانی ، طلا در ابتدای هفته با 1 درصد افزایش قیمت مواجه گردیده و به سطح 1272 دلار در هر انس رسید . در بازار نفت ، در ادامه روند صعودی قیمت این محصول صنعتی ، امروز نیز شاهد افزایش نسبی قیمت ها بودیم بطوریکه نفت برنت با 14 سنت افزایش قیمت به سطح 39 دلار و 10 سنت در هر بشکه رسید . در بازار ارز ، دلار روز آرامی را در معاملات روز اخیر سپری می نماید . این ارز رایج بازار هم اینک در نرخ 3445 تومان در بازار آزاد در حال معامله می باشد .

. پیش بینی بازار فردا بازار بورس پس از کاهش حجم عرضه ها از اواسط وقت روز گذشته با افزایش نسبی قیمت ها همراه گردید که در این بین نمادها بانکی با اقبال بیشتری نسبت به سایر گروهها مواجه گردید که شاید بتوان از دلایل این امر را کاهش نسبتا زیاد قیمت سهام این شرکتها طی سه هفته اخیر دانست . اما در خصوص بازار فردا می توان چنین پیش بینی نمود که به مانند روز اخیر نمادهای بانکی با حجم معاملات زیادی همراه گردند . در صورتیکه حجم عمده ای از معاملات روز آینده در محدوده سبز رنگ تابلوی معاملات صورت گردید می توان به آغاز حرکت جدیدی در بازار امیدوار بود و در غیر اینصورت حرکت دو روز اخیر تنها اصلاحی بر روند کاهشی قیمت ها ارزیابی می گردد . همچنین فردا شاهد عرضه 10 درصد سهام دو شرکت صنایع بهداشتی ساینا در نماد ساینا و همچنین 10 درصد از سهام شرکت داروسازی سبحان انکولوژی در نماد دسانکو در بازار دوم معاملات فرابورس خواهیم بود. در خصوص عرضه سهام ساینا قرار است 5.2 میلیون سهم از 10 میلیون سهم قابل عرضه برای کشف قیمت و 4.8 میلیون سهم دیگر برای معامله گران آنلاین تخصیص یابد. سهمیه هر ایستگاه کارگزاری با همه شعب نیز 52 هزار سهم تعیین شده و صندوق های سرمایه گذاری هم هیچ سهمیه ایی ندارند. همچنین گفتنیست سود پیش بینی شده این سهم 465 ریال می باشد و بر این اساس قیمت احتمالی عرضه سهام این شرکت در محدوده 250 تومان می باشد و در خصوص عرضه سهام شرکت داروسازی انکولوژی سبحان از 38 میلیون و 100 هزار سهم قابل عرضه 23 میلیون سهم به شرکتهای کارگزاری و 15 میلیون 100 سهم مابقی به کاربران انلاین تخصیص داده خواهد شد . قیمت احتمالی عرضه سهام این شرکت با توجه به سود 290 ریالی و همچنین نسبت p/e نمادهای همگروه حدود 1500 ریال ارزیابی می گردد .

نظرات(0)

شما هم میتوانید اولین نظر خود را ثبت نمایید.


Notice: Undefined variable: user_ID in /home/tsepress/public_html/wp-content/themes/tsepress-theme/comments.php on line 70