۳۱ فروردین ۱۴۰۳ - 2024 19 Apr
#
#
گزارش روز - شنيده ها

پیش بینی بازار 2آذر

پیش بینی بازار 2آذر
کد: 736   تاریخ انتشار :۲۴ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۲۲:۳۲

روز برتری خریداران بر فروشندگان / آسمانی آفتابی پس از روزهای ابری

بازار روز اخیر را در حالی آغاز و به پایان رساندیم که مانند چند روز گذشته ابتدای وقت وضعیت متعادلی بر بازار حاکم بود و در ادامه با توجه به عدم حمایت قاطع خریداران در محدوده صفر تابلو و افزایش حجم عرضه ، به مرور شاهد منفی شدن بازار بودیم اما از اواسط وقت به مرور با کاهش حجم عرضه ها که عموما مربوط به دارندگان اعتبار بود کفه تقاضا نسبت به عرضه سنگینی کرده و موجبات بالا آمدن قیمت برخی نمادهای مطرح بازار گردید .

با توجه به وضعیت بازار امروز و همچنین قرائن و شواهدی که به آن اشاره خواهد شد می توان بازار مثبت فردا را از امروز پیش بینی نمود .

از دلایل منفی بودن بازار امروز می توان به بازار ارز بعنوان رقیبی برای بورس اشاره نمود . بازار امروز در حالی کار خود را آغاز نمود که دلار با رشد قیمتی تا محدوده 3500 زنگ خطر برای انتقال بخشی از سرمایه ها به این بازار را به صدا در آورده بود اما بعد از اتمام بازار شاهد افت قیمت دلار تا محدوده 3380 تومان بودیم که این مساله بر بازار فردای بورس تاثیر گذار خواهد بود .

عامل دومی که امید به مثبت بودن بازار فردا را تقویت می نماید مربوط به اعلام رسمی تغییر  شخصاول سازمان بورس می باشد که طبق برنامه تا پایان هفته فطانت فر بعنوان رئیس جدید سازمان بر این کرسی تکیه خواهد زد که این مساله نیز باعث ایجاد شوک در بازار خواهد شد .

عامل سوم توقف کاهش قیمت نفت می باشد که این مساله نیز به نوبه خود بر کلیت بازار اثرگذار خواهد بود . عامل چهارم پایان عرضه های دارندگان اعتبار و اخذ مجدد اعتبار و خرید از این محل از سوی برخی فعالان بازار می باشد . عامل پنجم شروع مجدد مذاکرات هسته ای از روز چهارشنبه هفته جاری می باشد که انتشار اخبار مذاکرات بر بازار تاثیرگذار خواهد بود .

نظرات(0)

شما هم میتوانید اولین نظر خود را ثبت نمایید.


Notice: Undefined variable: user_ID in /home/tsepress/public_html/wp-content/themes/tsepress-theme/comments.php on line 70