۱۰ فروردین ۱۴۰۳ - 2024 29 Mar
#
#
گزارش روز - شنيده ها

پیش بینی بازار 24 اسفند ماه

پیش بینی بازار 24 اسفند ماه
کد: 3444   تاریخ انتشار :۲۴ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۰۱:۱۳

ادامه روند پر قدرت صعودی در بازار فردا بازار بورس طی روز اخیر با اقبال مناسب خریداران با موجی صعودی همراه گردید بطوریکه تا پایان وقت بسیاری از نمادهای مطرح گروه بانکی و خودرویی با صف خرید به کار خود پایان دادند . علت افزایش حجم تقاضا و قیمت سهام بسیاری از شرکتها در بازار روز اخیر ، همانگونه که در پیش بینی بازار در روز گذشته گفته شد اتمام عرضه های دارندگان اعتبار ، در کف بودن قیمت سهام بسیاری از شرکتها ، افزایش امیدواری ها به حصول توافق در پرونده هسته ای کشورمان و همچنین تضعیف دو بازار رقیب بازار بورس یعنی بازارهای ارز و طلا و احتمال سرازیری بخشی از نقدینگی موجود در این دو بازار بسوی بازار بورس ارزیابی می گردد . از نکات قابل ذکر در معاملات روز اخیر می توان به افزایش حجم و ارزش معاملات در محدوده مثبت دامنه نوسان روزانه اشاره نمود که از نقطه نظر تکنیکال نشانه همگرایی با موج مثبت ایجاد شده می باشد . همانگونه که در گزارش روزانه ذکر گردید طی روز اخیر جلسه ای با حضور نمایندگان شرکتهای پالایش نفت و همچنین نمایندگان سازمان بورس تشکیل گردید . ماحصل این گزارش بدین گونه بود که شرکتهای پالایشی گزارشات مالی سال جاری و همچنین سال آینده خود را در دو سناریو و بر اساس قیمتهای شرکت پخش و پالایش و همچنین قیمت های جهانی به بازار ارائه دهند . براساس اطلاعیه سازمان بورس مقرر گردید 10 درصد ( معادل 18 میلیون سهم ) از سهام شرکت زغال سنگ پرورده طبس در نماد کپرور برای اولین بار پس از پذيرش در بازار دوم فرابورس ايران فردا يكشنبه مورخ 24/12/1393 عرضه اولیه گردد . با توجه به پیش بینی سود 585 ریالی سال آینده هر سهم آن ، پیش بینی می گردد سهام این شرکت در محدوده 3000 تا 3500 ریال عرضه گردد . خاطر نشان می گردد سود سال جاری این شرکت 711 ریال به ازای هر سهم پیش بینی گردیده است .

در بازار ارز از اواسط روز جاری شاهد ادامه ریزش ارزهای مختلف در بازار آزاد بودیم بطوریکه دلار با کاهش 89 تومانی در حال حاضر در نرخ 3240 تومان در حال معامله می باشد . اما بازارهای بین المللی با توجه به دو روز تعطیلات پایان هفته میلادی متوقف می باشند . آخرین نرخ طلا 1158 دلار در هر انس و نفت خام آمریکا 44 دلار و 84 سنت در هر بشکه به ثبت رسید . برای بازار فردا با توجه به موارد ذکر شده در بالا ادامه روند پرقدرت صعودی پیش بینی می گردد که این روند با افزایش حجم معاملات همراه خواهد گردید .

نظرات(0)

شما هم میتوانید اولین نظر خود را ثبت نمایید.


Notice: Undefined variable: user_ID in /home/tsepress/public_html/wp-content/themes/tsepress-theme/comments.php on line 70