۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - 2024 20 Apr
#
#
گزارش روز - شنيده ها

پیش بینی بازار 27 دی ماه

پیش بینی بازار 27 دی ماه
کد: 15039   تاریخ انتشار :۲۶ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۳۲

بازاری نوسانی در محدوده صفر تابلو

خلاصه ای از وضعیت بازار طی معاملات روز اخیر بازار بورس در ابتدای وقت اولین روز هفته در بسیاری از گروهها با تقاضای شدیدی مواجه گردید. پس از گذشت لحظات ابتدایی حجم عرضه و تقاضا به میزان قابل توجهی بالا رفته و قیمت ها نیز با افزایش بیشتری همراه گردیدند . پس از گذشت نیم ساعت از ابتدای وقت بر حجم عرضه افزوده گردید بطوریکه برخی نمادهای تا صفر تابلو و برخی دیگر حتی تا محدوده قرمز رنگ تابلو کاهش قیمت را تجربه نمودند . از اواسط وقت موج دوم خرید موجب گردید قیمت ها تا حدودی با اصلاح همراه گردیده و مجددا جوی از امیدواری در بازار ایجاد گردید .

بازارهای بین المللی و ارز در بازارهای جهانی ، در آخرین روز هفته طلا تا اواسط وقت وضعیت نسبتا آرامی را در محدوده قیمتی 1089 دلار در هر انس سپری نموده و نهایتا در نرخ 1088 به کار خود پایان داد . در بازار نفت ، نفت برنت با کاهش شدید 5.7 درصدی قیمت به سطح 29 دلار و 24 سنت رسید . در بازار ارز ، دلار در ادامه روند نزولی روز پنجشنبه ، امروز نیز با کاهش قیمت بیشتری مواجه گردید . این ارز رایج بازار هم اینک در نرخ 3595 تومان در بازار آزاد در حال معامله می باشد .

پیش بینی بازار فردا در ادامه روند رو به بالای بازار امروز نیز شاهد افزایش بیشتر قیمت ها بودیم . از نکات قابل توجه بازار روز اخیر می توان به اقبال بازار به نمادهای بسیار بزرگ و سنگین پتروشیمی اشاره نمود . نمادهایی که با توجه به بزرگی و تعداد سهام شناور بسیار بالا می توانند موجب جذب نقدینگی و ورود سرمایه جدید به بازار گردند که در صورت تحقق این مساله ، این اتفاق می تواند پایه گذار روند میان مدت صعودی در بازار گردد . این روزها اخبار مربوط به تعیین نرخ خوراک پتروشیمی ها و همچنین خبر انتشار گزارش آمانو و تعیین زمان رفع تحریم ها موجب بوجود آمدن جوی مثبت در بازار گردیده است . در بازار فردا احتمالا شاهد تقابل عرضه و تقاضای سنگینی در نمادهای مختلف خواهیم بود . چنانچه در مقاطع گذشته ( نشست وین و لوزان ) در روز اعلام توافق از سوی طرفین مذاکره ، بازار با عرضه های بسیاری همراه گردید ؛ فعالان بازار احتمال وقوع و تکرار وقایع دو تاریخ مذکور را داده و بر این اساس در وهله نخست اقدامی به خرید ننموده و در قدم بعدی تا حدودی عرضه کننده سهام خود نیز خواهند بود . در طرف مقابل پول و جریان نقد وارد شده به بازار و موج ایجاد شده مانع از افت زیاد قیمت ها خواهد گردید . بنابراین می توان چنین احتمالی را متصور بود که بازار فردا در محدوده صفر تابلوی معاملات با نوساناتی همراه گردد .

نظرات(0)

شما هم میتوانید اولین نظر خود را ثبت نمایید.


Notice: Undefined variable: user_ID in /home/tsepress/public_html/wp-content/themes/tsepress-theme/comments.php on line 70