۱۰ فروردین ۱۴۰۳ - 2024 29 Mar
#
#
گزارش روز - شنيده ها

پیش بینی بازار 29 تیرماه

پیش بینی بازار 29 تیرماه
کد: 6914   تاریخ انتشار :۲۹ تیر ۱۳۹۴ ساعت ۰۱:۱۰

برقراری تعادل نسبی پس از فشار فروش ابتدای وقت

خلاصه ای از وضعیت بازار طی آخرین روز هفته
بازار بورس طی آخرین روز هفته تحت فشار فروش حاصل از 4 روز تعطیلی آخر هفته ، روز پایانی مهلت تسویه حساب دارندگان اعتبار و همچنین نزدیکی مجامع بسیاری از شرکتهای بانکی ، پالایش نفت و خودرویی وضعیت قرمز رنگی را در تجربه نمود بطوریکه علی رغم جمع آوری صف فروش برخی نمادها حجم عرضه ها موجب گردید تا پایان وقت برخی از صفوف فروش نمادهای خودرویی ، بانکی ، و ... پابرجا باقی ماند .
بازارهای موازی
در بازارهای جهانی ، طی آخرین روز هفته قیمت طلا و همچنین نفت با کاهش مواجه گردید . طلا پس از افت قیمت در روزهای پنجشنبه و جمعه ، بامداد روز شنبه کار خود را در نرخ 1135 دلار به پایان برد . نفت برنت نیز در آخرین روز هفته با کاهش قیمت همراه گردیده و در سطح 57 دلار و 8 سنت معاملات خود را به پایان برد . اما در بازار ارز پس از رشد قیمت در روز چهارشنبه ، طی روز پنجشنبه قیمتها کمی با اصلاح مواجه گردید . دلار در آخرین روز هفته با حدود 20 تومان کاهش قیمت به سطح 3230 تومان کاهش قیمت را تجربه نمود . .
پیش بینی بازار فردا
همانطوریکه در بالا نیز گفته شد بازار بورس در آخرین روز هفته تحت تاثیر چند عامل ، وضعیتی نزولی را تجربه نمود . طی روز آینده تنها عامل بسته شدن نمادها ، عامل تهدید کننده بازار می باشد . با توجه به وقوع اتفاقی مهم در هفته گذشته یعنی توافق طرفین مذاکره بر سر موضوعات مورد اختلاف ، نهایی شدن متن توافق نامه و تصویب آن در سازمان ملل در روز دوشنبه هفته جاری و همچنین احتمال بسیار ضعیف رد آن از سوی کنگره آمریکا چشم انداز بلند مدت بازار بسیار روشن و مطلوب ارزیابی می گردد شاهد این موضوع برنامه سفر نمایندگان 10 شرکت بزرگ و مطرح آلمانی به رهبری معاون صدر اعظم آلمان که وزیر اقتصاد این کشور نیز محسوب می گردد برای مذاکره در جهت عقد قرارداد با شرکتهای ایرانی می باشد . بنابراین می توان افت قیمت ها در روزهای پایانی هفته و احتمالا روز آینده را تنها اصلاحی برای موج جدید صعود قیمت ها دانست . اما بازار فردا احتمالا با نوساناتی در محدوده قرمز رنگ تابلوی معاملات مواجه گردد که پس از اتمام فشار فروش ، شاهد تعادل نسبی در قیمت ها خواهیم بود تا بستر حرکت رو به بالای قیمت ها در روزهای آینده فراهم گردد .

نظرات(0)

شما هم میتوانید اولین نظر خود را ثبت نمایید.


Notice: Undefined variable: user_ID in /home/tsepress/public_html/wp-content/themes/tsepress-theme/comments.php on line 70