۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ - 2024 26 Apr
#
#
گزارش روز - شنيده ها

پیش بینی بازار 9 آذرماه

پیش بینی بازار 9 آذرماه
کد: 12428   تاریخ انتشار :۸ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۳۸

ادامه روند فرسایشی بازار

خلاصه ای از وضعیت بازار طی روز اخیر بازار بورس در ابتدای وقت در بسیاری از گروهها در محدوده قرمز رنگ تابلوی معاملات کار خود را آغاز نمود . در ادامه به مرور شاهد افزایش حجم عرضه ها خصوصا در نمادهای بزرگ بازار از جمله برخی نمادهای بانکی بودیم . این مساله موجب گردید تا بتدریج بازار وارد محدوده 1 تا 3 قرمز تابلوی معاملات گردد . شاید بتوان علت کاهش قیمت ها طی روز جاری را عرضه 10 درصد از سهام شرکت بهمن دیزل عنوان نمود .

بازارهای بین المللی در بازارهای جهانی ، طلا و نفت نسبت به معاملات روز پنجشنبه و در ادامه روند رو به پایین خود باز هم با کاهش قیمت بیشتری مواجه گردیدند . طلا در روز جمعه با حدود 15 دلار کاهش قیمت به نرخ 1055 دلار در هر انس رسیده و نفت برنت پس از افزایش حدود 3 درصدی قیمت در میانه های هفته ، روز جمعه با حدود 1 درصد کاهش قیمت به سطح 44 دلار و 89 سنت در هر بشکه رسید . در بازار ارز ، پس از چند روز افزایش قیمت ها ، امروز شاهد وضعیتی متعادل بودیم . دلار امروز در نرخ 3653 تومان کار خود را آغاز نموده و در ادامه در همین محدوده قیمتی به ثبات نسبی رسید .

پیش بینی بازار فردا بازار بورس در پی عرضه اولیه نماد خدیزل طی روز اخیر با افزایش فروش همراه گردید . در بازار فردا احتمالا این نماد در ابتدای وقت در پی اقبال بازار با صف خرید مواجه خواهد گردید که عمده تقاضای موجود برای این سهم از سوی شرکتهای حقوقی برای اضافه نمودن سهام این شرکت به پورتفوی خود خواهد بود . در صورت عرضه این سهم در روزهای آینده بخشی از نقدینگی خارج شده از بازار مجددا به بازار باز خواهد گشت که این مساله موجب خواهید گردید افت روز اخیر قیمت ها جبران گردد . فارغ از نماد مذکور بازار فردا کار خود را در بسیاری از گروهها در محدوده قرمز رنگ تابلو آغاز خواهد نمود . بدین شکل که نمادهای ساختمانی و پالایش نفت در محدوده 1 منفی دامنه نوسان روزانه ، نمادهای حمل و نقل در محدوده نیم تا 1 منفی ، نمادهای بانکی در محدوده 1 تا 2 منفی ، نمادهای ساختمانی در محدوده 2 تا 3 منفی ، نمادهای قندی عموما در محدوده 2 منفی و نمادهای خودرویی کمی پایین تر از قیمت صفر تابلو معاملات خود را آغاز خواهند نمود . در ادامه به مرور احتمالا شاهد نوساناتی در محدوده قیمت بازگشایی سهم ها تا محدوده صفر تابلو خواهیم بود . همچنین انتظار می رود حجم معاملات در روز آینده سوای از معاملات عمده و اوراق اجاره با درآمد ثابت نسبت به روز جاری با کاهش نسبی همراه گردد .

نظرات(0)

شما هم میتوانید اولین نظر خود را ثبت نمایید.