۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ - 2024 26 Apr
#
#
اخبار اقتصادی بورس

چالش بزرگ قطعه سازان ایرانی با پژو

چالش بزرگ قطعه سازان ایرانی با پژو
کد: 23906   تاریخ انتشار :۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۰۷:۴۸

پژو این خودروساز فرانسوی در شرایطی از اواخر سال گذشته اجرای قرارداد خود با ایران خودرو را رسما و به واسطه آغاز تولید مدل ۲۰۰۸ کلید زد که این محصول با داخلی سازی بسیار اندکی میهمان خطوط تولید آبی های جاده مخصوص شده است. بر این اساس، گفته می شود یکی از دلایل اصلی داخلی سازی اندک پژو ۲۰۰۸، وجود اختلاف نظرهایی میان پژو و قطعه سازان بزرگ کشور است.

طبق الزام وزارت صنعت،معدن و تجارت، محصولات خودروسازان خارجی در ایران باید با داخلی ۴۰ درصدی به تولید برسند، با این حال وزارتخانه با تخفیف دادن به پژویی ها، به آنها اجازه داد تولید در کشور را فعلا با حداقل داخلی سازی آغاز کنند. حالا در شرایطی که ساخت داخل اندک پژو ۲۰۰۸ سبب افزایش هزینه های تولید و بالا رفتن قیمت نهایی آن شده، گفته می شود خودروساز فرانسوی و قطعه سازان بر سر هزینه های تولید، به اختلاف خورده اند.
بر این اساس، یکی از فعالان صنعت قطعه به خودروکار می گوید که پژو حاضر نیست هزینه مربوط به طراحی و ساخت قالب های قطعات محصولات خود را در ایران (به خصوص مدل ۲۰۰۸)، بپردازد.به گفته وی، این موضوع سبب شده اختلاف نظرهایی میان پژو و قطعه سازان داخلی پیش بیاید و در نتیجه، داخلی سازی مدل ۲۰۰۸ و دیگر مدل های خودروساز فرانسوی در ایران، کند شود.
این فعال قطعه سازی تاکید می کند که قطعه سازان معتقدند هزینه قالب سازی محصولات جدید پژو را باید خود این شرکت بپردازد، حال آنکه پژویی ها اعتقادی به این موضوع ندارند. از نظر پژو، هزینه طراحی و ساخت قالب ها باید توسط قطعه سازان تامین شود و اگر قالب های تولیدی، تست های فنی را با موفقیت پشت سر بگذارند، آنگاه از آنها در ساخت قطعات محصولات جدید پژو در ایران استفاده خواهد شد.
در این شرایط باید منتظر ماند و دید اختلاف نظر میان پژو و قطعه سازان ایرانی چه زمانی حل خواهد شد و سرانجام داخلی سازی قطعات محصولات جدید این شرکت فرانسوی به کجا خواهد کشید.

پژو   

نظرات(0)

شما هم میتوانید اولین نظر خود را ثبت نمایید.