۳۰ فروردین ۱۴۰۳ - 2024 18 Apr
#
#
اخبار اقتصادی بورس

چرا شاخص بورس دیروز بیش از 1000واحد ریخت؟+نمودار

چرا شاخص بورس دیروز بیش از 1000واحد ریخت؟+نمودار
کد: 18573   تاریخ انتشار :۲۳ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۰۱:۰۴

دو تحلیلگر بازار سرمایه معتقدند: ناامیدی سهامداران از برگشت بازار در هفته‌های اخیر باعث افزایش حجم فروش در بازار دیروز شد و در نهایت حاکم شدم روند هیجانی بر فروش حقیقی‌ها باعث شد تا روند ریزش شاخص شدت بگیرد.
به گزارش TSEpress  به نقل از اقتصادنیوز، در بازار شنبه اولین روز معاملاتی هفته، شاخص کل بورس تهران افت چشمگیری را تجربه کرد. به طوری که طی معاملات این روز 1026 واحد کاهش یافت و به کانال 74 هزار واحدی عقب‌نشینی پیدا کرد. در بازار اولین روز هفته، نمادهای «پارسان»، «فولاد»، «فارس»،‌ «شبندر»، «خودرو»، «خساپا» و «کگل» بیشترین تاثیر منفی را به ترتیب تا سطح 96 واحد، 90 واحد، 74 واحد، 73 واحد، 59 واحد، 54 واحد و 53 واحد بر شاخص گذاشتند. براین اساس اقتصادنیوز در گفت وگو با دو تحلیلگر بازار سرمایه علت افت بیش از 1000 واحد شاخص و سقوط به کانال 74هزار واحدی را بررسی کرد که در ادامه شرح ان را میخوانید. مازیار فتحی تحلیلگر بازار سرمایه پیرامون دلایل ریزش بیش از 1000 واحدی شاخص بورس به اقتصادنیوز گفت: شکست حمایت قبلی شاخص در کانال 75800 باعث شد تا روند ریزش بازار تشدید شود و بافت بیش از 1000 واحدی شاخص به کانال 74 هزار واحدی سقوط کند. او افزود: ناامیدی سهامداران از برگشت بازار در هفته‌های اخیر باعث افزایش حجم فروش در بازار امروز شد و در نهایت حاکم شدم روند هیجانی بر فروش حقیقی‌ها باعث شد تا روند ریزش شاخص شدت بگیرد. به نظر می‌رسد در روزهای آینده درصورت عدم حمایت از بازار این روند ادامه داشته باشد. در همین زمینه نیز احسان رضاپور دیگر تحلیلگر بازارسرمایه  به اقتصادنیوز گفت: تقویت شاخص دلار و کاهش قیمت‌ها کالاها و نفت در روز پایانی بازارجهانی، باعث شده تا سرمایه‌گذاران احتیاط بیشتری برای خریدهای خود به خرج ‌دهند. این کارشناس بازار سهام گفت: همچنین عده‌ای که با دید کوتاه‌مدت به بازار سهام وارد شده‌اند و سهام خود را خریداری کرده بودند، با ریزش قیمت نفت و کالا‌های جهانی ترجیح داده‌اند که سهام خود را بفروشند و فعلا این بازار را ترک کنند.وجود چنین عواملی موجب شده تا فشار فروش در بازار امروز افزایش پیدا کند و شاخص بورس طی معاملات امروز منفی شود. رضاپور تاکید کرد: اگر به مسائل و گشایش‌های برجام، عملیاتی شدن تعاملات مربوط به شرکت‌های داخلی و خارجی، افزایش قیمت کالا در بازارهای جهانی، مسائلی مطرح همانند نرخ سود بانکی و موارد مشابه دیگر خوش‌بین باشیم، دلیلی برای اینکه این ریزش ادامه پیدا کند وجود ندارد، اما اگر شرایط به گونه‌‌ای پیش رود که این مسائل به فرصت‌هایی دیرتر از دوسه ماه آینده موکول شود، باعث می‌شود که گزارش‌های سه‌ماهه شرکت‌ها جذابیتی برای سهام‌داران نداشته باشند و در این صورت نمی‌توان به رشد بازار امیدوار بود و بعضا شاهد ریزش در قیمت بعضی نمادهای شرکت‌ها می‌شویم. او خاطرنشان کرد: اگر این نمادها جز نمادهای اثرگذار بر شاخص در بازار باشند که خیلی از آنها مانند نماد شرکت‌های کالایی از این نمادها محسوب می‌شوند، انتظار می‌رود با شکستن نقاط حمایتی تازه، بازهم افت شاخص را به دنبال داشته باشیم.

اقتصاد   بازار سرمایه   بورس   

نظرات(0)

شما هم میتوانید اولین نظر خود را ثبت نمایید.


Notice: Undefined variable: user_ID in /home/tsepress/public_html/wp-content/themes/tsepress-theme/comments.php on line 70