۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ - 2024 9 May
#
#
اخبار اقتصادی بورس

چرخش معنادار پژو در ایران

چرخش معنادار پژو در ایران
کد: 24764   تاریخ انتشار :۱۶ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۰۴:۵۹

پژو در حالی مشارکت جدید خود با ایران خودرو را رسما از سر گرفته که اتفاقات اخیر نشان از تغییر رفتار اساسی این خودرساز در ایران دارد. پژو در حضور گذشته خود در ایران چندان قائل به نظارت کمی-کیفی روی محصولات تولیدی اش نبود، اما این بار حساسیت بسیار بیشتری را از خود نشان می دهد.

نگاهی به گذشته پژو در ایران نشان می دهد این شرکت پیش تر تنها به دنبال فروش محصول در بازار خودرو ایران بود و نظارت چندانی روی سطح کیفی محصولات تولیدی (در ایران) و همچنین خدمات پس از فروش آنها نداشت. به نقل از خودرو کار،نمونه بارز بی تفاوتی پژو در حضور قبلی اش را می توان در ماجرای آتش سوزی پژو ۴۰۵ در اواسط دهه ۸۰ به وضوح مشاهده کرد. در آن دوران، به دلیل عدم نظارت پژو و بی تفاوتی این شرکت به کیفیت قطعات به کار گرفته شده در پژو ۴۰۵ های تولیدی ایران، چندین مورد آتش سوزی در خودرو موردنظر رخ داد.
این در حالی بود که اگر خودروساز فرانسوی نظارت کاملی روی تولید محصولاتش در ایران داشت، چنین اتفاقی رخ نمی داد و خودروسازی کشور با بحرانی بزرگ مواجه نمی شد.با این حال پژویی ها این بار رفتاری متفاوت تر از خود نشان داده و سطح کمی و کیفی نظارت بر محصولات تولیدی شان در ایران را بالا برده اند. به عنوان مثال، با وجود آنکه ایران خودرویی ها مشتاق پیش فروش پژو ۲۰۰۸ هستند، اما پژویی ها اعلام کرده اند تا تیراژ این محصول به حد قابل قبولی نرسد، اجازه پیش فروش را نخواهند داد.
همچنین پژو روی خدمات پس از فروش نیز حساسیتی بیش از گذشته اعمال کرده و به دنبال این است که دغدغه های مشتریان ایرانی خود را در این حوزه نیز کاهش دهد. پژویی ها البته در حوزه کیفی نیز این بار بسیار سختگیرانه رفتار کرده و اجازه ورود قطعات فاقد کیفیت لازم را به خطوط تولید محصولات خود در ایران نداده اند. این موضوع هرچند تاثیر منفی روی قیمت محصولات پژو خواهد گذاشت، با این حال سبب عرضه خودروهایی با کیفیت به بازار کشور می شود.

پژو   خودرو   

نظرات(0)

شما هم میتوانید اولین نظر خود را ثبت نمایید.